Tänk! Vi ska faktiskt resa till Grand Canaria och
Las Palmas för första gången tillsammans. I början av februari bär det iväg. Det ska bli mycket roligt. Vi beställde resan igår och betalade handpenningen och lite mer, för vi hade köpt ett 5000 kronors presentkort för 4000 kronor. Det blev en bra rabatt förutom den vi fick genom resebyrån också.
Tillsammans ja, för jag var där på en endagsutflykt från Tenerife en gång på 1970-talet med min dåvarande man. Man kom till hamnen vid Las Palmas och där väntade en buss och körde oss runt på ön. Det blev besök i huvudstaden och dess vackra strand Las Canteras. Sen fortsatte bussen upp bland bergen och till en broderiskola, där man fick lite förfriskningar och så fick man se hur man broderade de typiska kanariska broderierna. Nästa anhalt var ett ställe, som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men man brukade spela in västernfilmer där och man uppträdde då med en "cowboyshow".
Eftersom jag brukar säga att vi vill ha stad och bad på semestern, så kommer ju resan dit att bli ett önskemål. Jag har nämnligen en karl, som älskar att shoppa förutom att titta i kyrkor osv. Vad jag har hört så ska stan vara stor och rikligt utrustad med butiker och varuhus förutom vackra kyrkor och andra kulturskatter.
Hälsningar Lena/Zenita Hoppas på ett GOTT 2010.
Ha en fin resa nu,tänk på att övervikt kostar mycket!!!!!!!!!
Även jag kommer att kolla dina bilder därifrån! Har sagt många gånger att, Kanarieöarna måste vi oxå till nån gång!
Har själv aldrig varit där så jag ser fram emot att följa eran semester sen!
Måste vara en lyckad kombination i alla fall där alla behov kan bli tillgodosedda, stad, bad, shopping o kyrkor!
Kram Mari