Nu har vi snart bott här på Udom´s
Bungalows i 10 dagar. varit här i 10 dagar. Vi har inte varit ute på så mycket. Vi var i
Phuket stad en dag och shoppade lite, därefter fick vi dåliga magar allihop. Så vi har bara varit på marknad nere vid stranden.
Nu äntligen, kom vi iväg på en snorkeltur igår. Udom ordnade en Longtailbåt som vi åkte med. Vi fick med oss lite bananer och bröd till fiskarna.Vi åkte ner efter kusten till Bang Tao beach ca 1 tim
resa från Nai Yang. Där stannade vi vid en liten stenig ö där fanns utsatta bojar som båtarna kunde lägga till vid.
Där fanns vårat efterlängtade korallrev precis nedanför båten. Det var så häftigt alltså, som en helt annan värld under vattnet. Vi fick låna snorklar och simfötter. Vattnet var så ljummet och skönt och vilka färgglada fiskar det fanns. Vi slängde ut lite banan och bröd, bara efter 1 min kryllade det av fiskar runt oss i vattnet. De åt som om de vore pirayor Ha ha..
Ja ,det var en upplevelse man bara måste uppleva här i
Thailand. Efter ca 30 minuters snorkling åkte vi in till stranden där min bror, Magnus skulle få åka Jet Ski, som alltid har varit hans dröm.
Efter det var det dags att åtevända till Nai Yang, precis när regnet började komma efter oss. Så våran lilla utflykt tog ca 3 tim. Och alla var nöjda och glada.
Vad kul att någon mer har upptäckt Nai Yang. Det är min favoritplats på Phuket. MaMa Mia Bar and Seafood och Wat's bar är några av favoriterna. Udom's bungalow ligger det uppe vid vägen på andra sidan? Åker du Tuk Tuk för 20 bath till stranden? Det blir nog till Udom's bungalow det bär av med mig nästa gång jag åker till Phuket
Hälsa Wat och alla på MaMaMia bar.
Inga-Maj