Hemkommen från en vandringsresa till kirunafjällen och vi hade det väl totalt sett otroligt bra med kanske inte allt för bra fiske men vilka vänner man har!!!!!!!!!!!!!! skulle inte byta bort den vänskapen för allt smör i småland som man brukar utrycka det.
Innan vi blev utskjutsade till starten för vår vandring så fick vi frågan om vi hade mycket myggmedel med oss och jag kan ju så här efteråt förstå frågan, trots att jag varit i fjällen många många gånger så måste jag nog säga att årets myggplåga tar priset alla kategorier ,
okey med myggmedel på så går det ju att stå ut och jag har normalt inget problem med myggen och inser att det är en del av vardagen på fjället men för den oinvigde som ska iväg på sin första vandring i livet just nu så är det risk att det även blir den sista.
Om vi glömmer myggplågan ett tag så hade vi en varierande vecka vad gäller vädret och och vyerna, helt enkelt en bra vandringsvecka och sällskapet som bestod av mina två vuxna systersoner och en bekant till dom är ju helt klart det bästa sällskap man kan ha på fjället de är helt enkelt underbara.
Nu är man hemma igen och man känner sig trots att man gått en hel del otroligt fräsch och utvilad så nu kan man kanske ta itu med jobbet med förnyad kraft tills det bär av till
Mallorca första veckan i oktober men dessemellan så ska jag på en kortare vandring i härjedalsfjällen med familjen var det tänkt.
återkommer senare mvh. Bosse