Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Söndag 5 Juli 2009 - Phan Thiết
Resealbum: Vietnam 2009

Mui Ne Beach

Upp tidigt!!
Vi tog en tidig buss som gick kl 8.00 från Nha Trang för den skulle vara framme vi 12 och gå direkt. En Open Tour buss. Man har reserverade platser och den stannar bara någongång för lite paus. Hör och häpna... Vi hade både en gubbe och en gumma med kronisk inkontinens. Faan gubben var av busen stup i kvarten för att pinka och samtidigt skulle han röka stollen. Gumman var inte blyg, lika dant. Av med byxorna rätt utanför bussen. Hmmm. Inte nog med det, bussen stannade och plockade upp folk, paket och så ger jag mig tusan på att chauffören var inne och drack kaffe hos en tjärring på vägen....
HALV TRE var vi framme. Vi hade stannat och stoppat så många gånger att vi tappat kollen var vi var så när vi var framme och bussen skulle börja köra frågade en bussvärdinna om vi skulle med till Saigon....

Tjapp, vi klev av i alla fall och började leta hotell. Naturligtvis var det en "hjälpsam" tjejj i bussterminalen som ringde på ett hotell som jag nämnde. Nu bar det sig inte bättre än att jag såg att hon skrev 65$ på lappen framför sig. In i en taxi och iväg. När vi kommer fram så kostade samma rum 70$. Då började jag bli lite varm i pannbenet!!!
Det fick vara nog. Vi tog våra ryggsäckar och gick, nästa hotell som vi paserar så är det kanonfint. Tja, varför inte fråga?
In i receptionen och kollade, visst, ett kanonrum för 56$ inklusive frukost.
Stor pool som ligger precis vid havet och egen sandstrand. Det är ett riktigt läckert ställe. Enda nackdelen är väl att maten här är lika dyr som stället är fint. Det blir till att lämna resorten då vi skall käka imorgon. Nu har vi i alla fall bokat för tre nätter så det blir, poolen, beachen, poolen å så under dessa dagar..

Vi hörs!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan