Ar nu ute på resa. Ja, det ar ju bara i grannlandet
Norge. Men jag har faktiskt rest 167 mil for att komma hit. Så jag ar nu " hemma" i Midnattsolens land. Det ar så otroligt fint.
Flyget landade sent lordag kvall. Flog over havet, mellan snoiga berg med midnattsolen som sken underbart. Det var så vackert att det går inte att beskriva, det måste upplevas. Ligger några kort på min sida från detta vackra stalle. Svårt att ha en normal dygnrytm har uppe. Barnen går ut och spelar fotboll 22.00 på kvallen och nekar att tro att det ar kvall. Kommer inte i sang for tidigast 1-2.00. Svarta rullgardinder ar det som galler. Frisk sjoluft och reker direktkopt på hamnen. Ja man kan ju undra varfør man lamnade detta stalle nar man var 19 år???? Just då fattade man inte varfør alla turister kom hit. Nu ar det massor med turister har eftersom hurtigruten ar i strejk. Skall ta massor med kort och lagger in dom nar jag kommer hem. Ja vad sager man... Jag andas frisk sjoluft och njuter. Fint vader sol och 19 grader. Kan det bli battre?? Ja en sak ka
n ju bli battre. Varmen i havet. Golfstrømmen gør att det aldrig fryser på om vintern, och att det ar svinigt kallt på sommaren. Badar man ar man snabbt uppe på land igen, synd eftersom det ar underbara fina stander har. Ja detta var dagens rapport från norra norge.