Lokalerna är ok, inklusive badrum, men det är genomgående stökigt och smutsigt. Inte särskilt trevligt. Inte alls som det jag sett i Europa. Det beror mer på attityden hos gästerna än på rutinerna hos vandrarhemmet. Säkerheten är usel. Det finns inga skåp att låsa in saker i. Fönstret går att öppna men inte stänga. Personalen är flummig. Fyra gånger under min vistelse kommer fyra olika anställda och frågar hur många bäddar som är upptagna i rummet. Något om att
hostelworld.com's databas är nere. Den som har nattskiftet kör musik på hög volym utan respekt för gästerna.
Kvällen lördag 8/12 är givetvis fest igen. Halv sex på morgonen efter checkar några fulla schweizare ut, snackar hela tiden, skrattar och för ett jäkla liv, helt utan respekt för de som sover. En annan schweizare, som reser ensam, har bädden under min. Han mår riktigt dåligt, hostar och kräks hela natten efter att han kommit tillbaka efter att ha varit på stan. På morgonen tittar jag över sängkanten. Han har spytt på golvet och i sin egen väska. Jag går till badrummet genom rummet som de andra schweizarna lämnat. Hela golvet är täckt av en påse M&M:s utöver annat skräp. På badrumsgolvet ligger 4-5 handdukar. Det är blött och skitigt. Handfatet och toaletten är rätt smutsiga.
Jag bloggar en del, pular med fotografier, kollar in South Beach och går omkring i allmänhet, bryr mig inte i att ta mig till downtown Miami. Köper en amerikansk mobiltelefon. Tar inga fotografier i Miami Beach. Jag vet inte vad jag ska säga om stället. Stora
bilar? Mintgröna och rosa hus? Som en kontrast pågår en konstmässa 6-9/12.