Stöd Ukraina

Maremas blogg

Torsdag 23 September 2010 - Cusco

Marisas hus del 2

Äntligen, efter en veckas strul med strejker och annat så kom vi upp till Quilla Huata idag igen för att fortsätta arbetet med Marisas hus. Jag förväntade mig att inte mycket hade hänt sen vi var där för en vecka sen men när vi kommer dit så är 6 lager av tegelstenar (av lera) redan lagda!! Vi hade förväntat oss att behöva börja med att cementera grunden men allt det var redan gjort så nu blev det fokus på att flytta tegelstenarna så att konstruktionsledaren Rofino och de andra Peruanerna som sköter själva byggandet av huset kunde fokusera på att bygga istället för att bära tegelstenar fram och tillbaka, dom är tunga!! Ser fram emot att åka upp dit igen och fortsätta med husbygget nästa vecka!

Höjdpunkten på dagen var när Marisa och hennes äldsta son Parcy, tillbaka från Argentina, gick runt bland alla volontärer och gav var och en en stor kram och tackade för vår hjälp, gör det så värt all muskelvärk och trötthet som min stackars konsultkropp känner emellanåt :-) På söndag får det blir massage! :D

To be continued!!

PS. Förstår inte riktigt hur bilderna sorteras här på Resdagboken så dom ligger tyvärr lite huller om buller, eller i omvänd ordning kanske till och med, hur som helst, hoppas dom ger en liten känsla av hur det är här iaf. DS.
  • Dela med andra:    

Skriv kommentar
    Arkivet