Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Fredag 14 November 2003 - Krabi stad

Malaysia och tillbaka

Sitter pa Railey Beach utanfor Krabi, omgivningarna ar underbara och stranden ar hur fin som helst med turkost klart vatten. Fran Koh Samui tog vi oss ner till Hat Yai, hade ingen aning om vad som vantade utom att vi skulle till Malaysia och fixa nya stamplar. Tog in pa Singapore hotell, det luktade mogel men sangarna var skona och vi fick en tv. Pa kvallen gick vi ut och som enda vasterlanningar satte vi oss pa ett akta thai-hak och fick i oss nudelsoppa med nagot slags kott, faktiskt gott :) Sen dan efter akte vi till Clock Tower dar det bara gick tag ifran, sa en tuk tuk chaffor ville ta oss till gransen for 500B. Men en och en halv timme i en tuk tuk var inget vi ville sa han fixade en taxi for 600B istallet. Vet inte om det var en taxi egentligen, for han korde oss till ett stalle dar dom lastade in vara vaskor i en vanlig bil och korde ivag. Han som korde verkade snall sa dar satt vi utan att veta vart vi egentligen var pa vag med vara nyinkopta ackliga kakor som bara smakade konstgjort socker. Vi kom till gransen iaf, fick ga ur bilen och ga ut ur landet. Sen akte vi en bit, till Malaysia, dar vi fick fylla i papper och lamna in. Gick sen over gatan och gick in i landet igen. Stamplar, stamplar, stamplar. Sen akte vi tillbaka till Thailand och fick fylla i annu fler papper och fick annu fler stamplar. Sa har man vart i Malaysia ocksa, haha! :) Och tillbaka till Hat Yai kom vi, tog en minibuss till ett regnigt Krabi (det hade for ovrigt regnat sen vi lamnade Koh Samui). Fick saklart den varsta platsen, satt langst bak in i hornet dar jag inte kunde sitta rakt for att jag ar for lang sa jag slog i huvudet i taket. Kunde dock somna ett tag nar jag satt mig sa langt upp att huvudet satt fast sa jag inte flog in i vaggen nar bilen guppade. Alltid lika komiska resor har i ostlanderna! :)
Framme i Krabi kom vi till ett hotell dar vi checkade in, sen imorse at vi en god frukostbuffe for 80B! Akta goda sma pannkakor, mums! Tankte forst aka till Ao Nang, men eftersom jag har hort sa gott om Railey Beach ville iaf jag hit, sa vi bestamde oss for att aka med den baten. Bokade hotell dar ocksa, bor hogst upp i en bungalow som typ ar byggda med traden, sa om nagon hoppar sa skakar hela "byggnaden"... far val se om vi overlever. Jag tycker att vi klarar om ganska bra vi tjejer, Klas och Micke ar kvar pa oarna pa andra sidan sa vi far se nar vi mots upp igen.
Nar vi kom i eftermiddags gick vi direkt till stranden, sa otroligt fint med berg och jungel runtom och med long tail batar som kommer och gar... det ar lite av det jag forestallt mig Thailands oar som! Underbart :)
Har precis atit hamburgare och druckit Singha ol, blev sa matta men vi far se om man kan trycka i sig en bananpannkaka ocksa, haha!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping