Stöd Ukraina

Harrieths blogg

Måndag 28 September 2009 - Huaraz

Magnifika berg

Vi landade i Huaraz kl 7 i morse efter en mycket lugn natt pa bussen. Blev mycket imponerade for incheckningen pa bussen liknade den som man gor nar man ska ut och flyga. Handbagaget undersoktes och vi kroppsvisiterades. Dessutom vidoefilmades alla passagerarna. Det ar forsta gangen vi reser med Cruz del Sur som raknas som det basta bussbolaget och som har ganska mycket dyrare biljetter. Det kan det dock vara vart. Sarskilt som vi trafffade tva Hollandare pa hotellet i Cuzco som hade blivit bestulna pa pa diverse nar de akte nattbuss.
Huaraz ligger mitt i Cordillera Blanca och Cordillera Negra. Nar vi tittar mot norr kan vi se Perus hogsta topp, Huascaran som ar 6768 m hog och helt snokladd. Idag har det varit ovanligt soligt och varmt och jag hoppas det blir detsamma i morgon nar vi ska ut och vandra igen. Vi ska besoka flera sjoar och bestiga en topp pa nastan 5000 m. Vet inte hur lange vi ska stanna men vi har hamnat pa ett superbra hotell med en helt fantastisk frukost sa det kan bli nagra dagar.

I ovrigt har vi haft en superskon dag da vi bara slappat i solen. Vi hamnade pa ett litet cafe som drivs av en hjalporganisation, Seeds of Hope (http://www.peruseeds.org/), vars huvudsakliga syfte ar att ge stodundervisning till fattiga barn i Peru. Alla jobbar helt ideellt och vi traffade Jane fran Australien och Yvonne fran UK. Vi fick oss gott fika och en massa bra tips pa vandringar i omradet.
Jag far aterkomma med rapport efter var vandring i morgon
Dela med andra:    

Kommentarer
Fjllmor säger:
Vet du om något litet krypin i Umeå åt n Jan Orädd / Ewa
Så trevligt ni verkar ha det. Vilket minne av en otrolig resa ni gjort.
Postat 2009-09-30 12:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Från Venedig till London
14 år sedan
Venedig
14 år sedan
I Fumane utan bil
14 år sedan
Dags att dra vidare