Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Måndag 3 September 2007 - London

London 2007-09-01 -- 03

Jag landade på Heathrow kvällen 1/9. Läste Daily Telegraph på flyget. De skrev om klagomål på Heathrow, och vad ser jag i baggage claim -- stora berg med väskor vid sidan om banden. Skribenten skyllde på spanjorerna som äger BAA som driver flygplatsen. Nåja. Tog tåget till Paddington och t-bana till Earls Court; kort promenad till hotellet.

Många hotell och växlingskontor i området. Mitt ligger bakom Marriott men det får man ju inga stjärnor för (...). Fast hotellet är okej. På gatan utanför hotellet kan det dofta te. Underbart.

Sunkiga Internet-caféer i området ger access för kring 65c/timme. Trådlösa gratisanslutningen på hotellet har jag inte fått att fungera än. Jag kopplade upp mig först idag (måndag) på ett café vid Leicester Square. Köper man något för minst 2 pund kan man sitta där tills universum imploderar.

Just det, Leicester Square ... Ingela! -- jag köpte en biljett idag -- lyssna nu! -- till en musikal! Va! Det är inte så svårt att klura ut vilken det är ... men du får gissa tills vidare.

Det har varit bra väder dessa dagar förresten. 20+ och inget regn. Delvis sol. Jag har promenerat en hel del.

Första attraktionen för övrigt Battersea Powerstation. Den som är minsta Pink Floyd-kunnig vet varför! Kul att kolla in byggnaden med egna ögon.

Bild: Battersea Powerstation.

Igår var det planerade avbrott i t-banan, plus strejkande tåg. Dessvärre gällde det just mina tåg, District och Circle. Idag strejkar anställda. Dessvärre gäller det -- just det -- District och Circle. Det skapar ansträngningar på andra linjer och bussar. Det är ett logistiskt pussel. Ikväll kom jag inte längre västerut än Westminster, så jag passade på att ta London Eye vid solnedgången. Lyckades sedan kombinera två bussar för att komma hyfsat nära hotellet.

Förresten, jämför de två urtavlorna på på Big Ben på dagens foto.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
16 år sedan
Tallinn 2008-05-15
16 år sedan
Pirita 2008-05-14
16 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13