Stöd Ukraina

Fatbats blogg

Onsdag 2 Augusti 2006 - Sverige

Liten resa till Gävle

I måndags blev det en liten kort utflykt till Gävle. Det var nämligen dags för familjens årligt återkommande dag på Furuvik! Så vi hoppade på tåget i Uppsala vid 9-tiden, blev upplockade av mor & far på stationen i Gävle strax före 10 och inväntade sen resten av gänget på parkeringen utanför Furuvik. Trots ett visst frånfall (min svåger Peter var tvungen att jobba och min syster Anki med sin Perske och 3 barn kunde inte heller komma ifrån), så var vi 9 vuxna och 3 barn som gav oss iväg mot apor och karuseller.

Det var riktigt varmt och soligt, nästan lite väl stekande ibland, och det kändes verkligen att magen växer... Nu har jag gått upp strax över 7 kg, och det putar rejält. Men som vanligt var det riktigt trevligt, vi grillade korv till lunch, (Liam 1,5 år) rusade runt som en vettvilling tills han slocknade i vagnen och Linus (snart 4 år) for runt och pratade glatt med alla han träffade på. Energin tog dock slut vid ankdammen när han till sin besvikelse vann en fisk (jättefin mjukisval) och tårarna sprutade. Då var det dags att åka hem :)

Höjdpunkten för mig var dock att träffa nytillskottet Felix. Han blev 3 veckor i måndags och hade (enligt stolta föräldrarna) blivit såååå stor! Vägde hela 3 kg nu :) Men det är ju trots allt fortfarande 2 veckor kvar till det datum han egentligen skulle ha kommit, så vad kan man räkna med... Vi följde med Helena, Linus och Felix hem, slappade lite soffan, och åt middag tillsammans när Peter kom hem från jobbet. Mycket trevligt!

Vid 21-tiden for vi till stationen för att ta tåget hem igen (Em skulle nämligen upp och jobba dagen efter, började kl 6 som vanligt...). Tyvärr fick vi vänta i en timme på tåget innan det äntligen dök upp i Gävle. Inte första gången det händer oss den här sommaren... känns så nesligt när man bara har en timmes resa framför sig. Men det verkar vara omöjligt att sätta in ersättningsbussar istället. Tack för det SJ!
Dela med andra:    

Kommentarer
Elgur säger:
Sj Sj gamle vän :-)) Inget nytt under solen! Kul att ni hade en skön dag i Furuvik.

Kram från L G Maria
Postat 2006-08-07 15:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Bröllopsresa till Paris
17 år sedan
På måndag - Paris!
17 år sedan
Resten av romresan
17 år sedan