Allvarligt talat så är jag riktigt jäkla irriterad just nu!
Jag var inte med på olyckan med
Lanta Divers Dykbåt igår men min man var en av de som var på plats med sina 3 vänner och idag när de ville överlämna en rapport om deras syn på saker o ting som händer under gårdagens tragiska olycka då en man i 55 års åldern omkom så fick de ett synnerligt dåligt mottagande av Lanta Diver.
Inte ens ett "ber om ursäkt" för de dåliga förhållanden som uppstod för de som var med på båten igår och fick vara med om detta tragiska som hände.
De fullkomligt slog ifrån sig allt vad ansvar heter enligt de uppgifter jag fått. Tyckte att de gjort bra ifrån sig och efter konstens alla regler. (Enligt övriga passagerare så var det inte så)
Låter man då en full båt med dykare få sitta i båten i vattnet en bit från den avlidne i flera timmar utan att ge någon form av information om vad som händer o sker? Är det rimligt att man gör så när man undervisar i det som de gör?
Ska man inte kunna ta hand om sina kunder i dessa lägen? Får man verkligen bara låta timmarna gå utan att ge någon form av info? Det är ju ett krisläge för guds skull, många på båten mådde dåligt och är inte vana att hantera sådana här situationer?
Enligt de uppgifter jag fått så var det väldigt mycket som brast just denna dag och hade jag varit Lanta Diver så hade jag verkligen tagit åt mig av den bra o sakliga information Ni fick skriftligen idag och bett om ursäkt och åtgärdat det som åtgärdas kan i Ert läge.
Vi tvivlar inte på att de drabbade kring den avlidne blivit bra bemötta efter omständligheterna men det har brustit i andra delar i kedjan som man borde kunna ta åt sig och åtgärda.
Jag har under väldigt många år arbetat inom service precis som de gör och skulle aldrig i hela mitt liv ge mina kunder ett sådant bemötande som jag fått inormation om att de fick!
Uselt!
Jag hoppas verkligen det blir ändringar hos Er på Lanta Diver, det är inte ok det här!
//Sofie