Söndag 16 December 2007 - Lake Mary
Lake Mary 2007-12-14 -- 16
Många av husen och trädgårdarna i villaområdet i Lake Mary är dekorerade i överflöd av ljusslingor och upplysta plastfigurer. Jag följde med Susan en kväll till en granne som hade öppet hus för grannarna. De har det varje år. Hela huset är fyllt med krubbor, änglar och tomtar. Ingen brist på julkänsla trots avsaknad av snö. Susan har inte dekorerat alls i stort. Allt ligger i flyttlådor.
Susans närmaste granne bråkade tydligen om vilka dekorationer som skulle upp. Pappan i familjen hade bestämda åsikter. Mamman och dottern gav till slut upp och flydde hem till Susan. Griswalds? ;)
Har försökt ta några foton på juldekorationerna utomhus, får se om jag postar en bild.
Jag har också slagit till på en ny kamera, äntligen, vilket känns bra. Det blev en ny Olympus, SP-550UZ, med 7.1 megapixel och 18x optisk zoom.
Jag besökte Universal / Islands en gång till. Jag kan rekommendera The Mummy för övrigt; kort men effektiv (spoiler-varning) snabb och brant berg-och-dalbana inomhus, i mörker, med eldflammor i taket och annat.
De vanliga berg-och-dalbanorna är hyfsade. The Hulk erbjuder inget ovanligt men bra. I Dueling Dragons sitter du i en stol hängande från banan och är alltså upp-och-ner ovanför banan när du är på toppen. Jag fegade faktiskt ur på båda första dagen här kan jag erkänna, för jag var rädd att jag skulle må dåligt som ovan åkare, men det var helt okej. Nu har jag blodad tand.