Hjälp mig att hålla tummarna för att Feel Air snart kommer igång med sin verksamhet - lågpris
flyg från Oslo till Bangkok och New York. Går allt som bolaget önskar kommer biljettpriserna att ligga på halva priset jämfört med andra. Man snackar om 2500-3000 NOK för en t.o.r biljett till Bangkok.
Givetvis tillkommer det extra kostnader för allt övrigt: mat, dryck, underhållning etc. Vet dock inte ännu om de kommer att göra som Ryanair och ta betalt för toabesök...
Många har försökt tidigare och misslyckats men jag hoppas verkligen att detta är seriöst och att det kommer att bli av.
Man kan ännu inte boka biljetter, men tänk på detta när det blir dags:
Bokar du enbart flyg så omfattas inte din resa av den allmänna resegarantin, så vi får hoppas de själva även erbjuder
boende eller att biljetterna kan bokas via resebyrå tillsammans med boende. Läs min tidigare blogg om allmänna resegarantin här:.
http://www.reseguiden.se/minsida/marika/blogg/7727/sok/allm%C3%A4nna+resegarantinVill du inte missa säljstarten, anmäl dig till deras gratis nyhetsbrev här:
http://www.feelair.com/about/
Synd att det bara är Oslo & Sthm i starten att de inte tar med Kastrup/Köpenhamn oxå!
Men det kommer väl förhoppningsvis!
Accountable Manager Otto Lagarhus, det är de enda namnen jag hittar på deras hemsida.
Det har ju som sagt varit flera bolag som har helt misslyckats....
Ja, Air Asia klarar ju att flyga billigt från London till Kuala Lumpur,
och Norwigean från Stockholm till Dubai, så jag tror helt klart att det bara är en tidsfråga nu innan detta blir verklighet...Finanskrisen har nog också gjort det möjligt för nya drakar att växa, och köpa flyg mm. Mycket komme rnog ändras, förhoppningsvis bara till det bättre :-)
Men har de bara ett riktigt säte att sitta i så är det ju kanon.
Norge brukar ju förknippas med PB Air.
Men är Norwegian inblandat så har de kanske ekonomiska muskler.
Många av de tidigare bovarna har ju återkommit under andra namn.
2000-3000 SEK t.o.r låter otroligt. Bara flygskatten är ju nästan 3000:-
Men den kanske tillkommer. Kanske sittplats också!