Stöd Ukraina

Marikas blogg

Söndag 24 Januari 2010

Lågprisflyg till Thailand och New York

Hjälp mig att hålla tummarna för att Feel Air snart kommer igång med sin verksamhet - lågprisflyg från Oslo till Bangkok och New York. Går allt som bolaget önskar kommer biljettpriserna att ligga på halva priset jämfört med andra. Man snackar om 2500-3000 NOK för en t.o.r biljett till Bangkok.

Givetvis tillkommer det extra kostnader för allt övrigt: mat, dryck, underhållning etc. Vet dock inte ännu om de kommer att göra som Ryanair och ta betalt för toabesök...

Många har försökt tidigare och misslyckats men jag hoppas verkligen att detta är seriöst och att det kommer att bli av.

Man kan ännu inte boka biljetter, men tänk på detta när det blir dags: Bokar du enbart flyg så omfattas inte din resa av den allmänna resegarantin, så vi får hoppas de själva även erbjuder boende eller att biljetterna kan bokas via resebyrå tillsammans med boende. Läs min tidigare blogg om allmänna resegarantin här:.

http://www.reseguiden.se/minsida/marika/blogg/7727/sok/allm%C3%A4nna+resegarantin

Vill du inte missa säljstarten, anmäl dig till deras gratis nyhetsbrev här: http://www.feelair.com/about/

Dela med andra:    

Kommentarer
Fimpa säger:
Det låter kanon , tack för tipset och ha en bra dag ..
Postat 2010-01-26 12:35  Anmäl
Sierra säger:
Det vore bra om de lyckas men det är en tuff bransch att ge sig in i.
Postat 2010-01-25 12:51  Anmäl
Marilcj säger:
Låter bra så vi får hoppas att det blir verklighet oxå!
Synd att det bara är Oslo & Sthm i starten att de inte tar med Kastrup/Köpenhamn oxå!
Men det kommer väl förhoppningsvis!
Postat 2010-01-25 12:03  Anmäl
Marika säger:
Såg en sak til på deras hemsida - flygen kommer även att gå från Sthlm!!! =)
Postat 2010-01-25 11:42  Anmäl
Marika säger:
IVAB: Känner du till dessa "gubbar": CEO Kai Holmberg &
Accountable Manager Otto Lagarhus, det är de enda namnen jag hittar på deras hemsida.
Postat 2010-01-25 11:41  Anmäl
Muangthai säger:
Hoppas det lyckas med deras satsning, dom får nog etablera sig på marknaden innan jag vågar boka nått.
Det har ju som sagt varit flera bolag som har helt misslyckats....
Postat 2010-01-25 09:41  Anmäl
Hej Marika! Tackar så mycket för detta tips. Vi ska ju till Thailand i Juli och eftersom mannen jobbar i Norge hade det ju varit jättesmart att använda sej av detta. Hoppas att det blir så, håller tummarna :-)
Postat 2010-01-25 09:07  Anmäl
Travelfun säger:
Tack för tipset!
Ja, Air Asia klarar ju att flyga billigt från London till Kuala Lumpur,
och Norwigean från Stockholm till Dubai, så jag tror helt klart att det bara är en tidsfråga nu innan detta blir verklighet...Finanskrisen har nog också gjort det möjligt för nya drakar att växa, och köpa flyg mm. Mycket komme rnog ändras, förhoppningsvis bara till det bättre :-)
Postat 2010-01-25 09:01  Anmäl
Sandblad säger:
Visst låter det trevligt med ett lågprisflyg, men om det ska vara ryanair klass på flygen så vet jag inte om jag skulle vilja åka med på en sådan lång flygresa.
Men har de bara ett riktigt säte att sitta i så är det ju kanon.
Postat 2010-01-25 08:18  Anmäl
Ivan säger:
Vet du vilka som ligger bakom Thaiflyget denna gång?
Norge brukar ju förknippas med PB Air.
Men är Norwegian inblandat så har de kanske ekonomiska muskler.
Många av de tidigare bovarna har ju återkommit under andra namn.
2000-3000 SEK t.o.r låter otroligt. Bara flygskatten är ju nästan 3000:-
Men den kanske tillkommer. Kanske sittplats också!
Postat 2010-01-25 02:22  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet