Hoppas allting är bra med er den här söndagen, med mig är det i alla fall bara fint, fortfarande helt upprymd över det jag kommer skriva om här idag haha, nämligen mitt besök i den vackraste parken jag besökt i hela mitt liv: Labyrintparken i Horta (Parc del Laberint d’Horta), som ligger i Barcelona. Jag blir nästan lite irriterad på mig själv att jag inte besökt parken förrän igår, det är verkligen ett litet oupptäckt paradis. Bygget av parken påbörjades 1791 av adelsmannen & markägaren Joan Antoni Desvalls som förutom den vackra trädgården även upprättade ett palats i gotisk/arabisk stil där han bodde med sin familj.
Det enklaste sättet att ta sig hit på är med tunnelbanans gröna linje L3, & då hoppar man av på hållplatsen ”Mundet”, varifrån det är ca 5 minuters gångavstånd till parken, som ligger precis vid bergens fot. En perfekt utflykt för den som inte vill slösa pengar, det enda du behöver är en metro-biljett (ca 1,40 euro enkel resa) & inträdet till parken som ligger på ynka 2,17 euro (!).
Läs hela blogginlägget här:
http://www.barcelona-turist-guide.se/funbarcelona/