Stöd Ukraina

Resegalens blogg

Måndag 14 Maj 2007

Kuba

Nu är det bestämt,
Det blir Kuba till hösten. Äntligen får man väl säga, Kuba har alltid varit ett dröm resemål för mej.
Nu hoppas jag på att få alla möjliga tips om vad man ska se, göra och inte se och göra på Kuba, Hade tänkt en vecka ca i Havana, och sen en vecka runt resten av ön.

Har ni tips på smultron ställen, salsa ställen osv. skicka ett meddelande till mej snälla....
Dela med andra:    

Kommentarer
Cingelsson säger:
För ung ett och ett halvt år sedan spenderade jag 6 veckor på Cuba - och älskade det! Vart dock aldrig i östra delen. Vad är du ute efter? Vill man komma bort från turiststråken kan jag rekomendera Isla de la Juventud & Grisbukten. Bra snorkling & dykning (dök aldrig men skall vara bra) Kubansk historia samt lugna o sköna ställen.

Viñales är lite av ett måste - ligger ganska nära Havanna och därifrån kommer den bästa tobaken! Här rider man runt o tittar närmare på hur tobaksbönderna lever, tar en cristal i lokal baren o dansar lite salsa. Längre västerut har du Maria La Gorda ett undanskymt litet paradis!

Ett annat "måste" är Trinadad med sin gamla bevarade kolonial stil och finns med på Unescos lista. Här är d Plaza de musica som gäller på kvällen med live musik (vad annars på Cuba...) o salsa!

Det finns bra turistbussar som går ofta & m god service men det går att åka samma bussar som cubanerna.

Gå gärna in på min sida o kolla på bilder & läs mina bloggar. Ett tips är att köpa hem cigarrer & sälja, jag känande drygt 5.000 på det.....

/Camilla
Postat 2007-05-14 20:13  Anmäl
Daddycool64 säger:
En kompis till mig åker dit för att flugfiska. Åker man runt halva jorden för att fiska får man väl förmoda att det är något alldeles speciellt. Cigarrer skall vara ruskigt billigt också.
Postat 2007-05-14 17:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

back in sweden....
16 år sedan
Kapstaden
16 år sedan
Fredag...
16 år sedan
ett bra 2008 so far....