Hej mitt i natten!
Att det inte ens gatt ett dygn sen vi for hemifran ar ett mysterium. Sedan vi landade klockan 11:00, har det varit full fart.
Pa Arlanda vantade en glad, lang Sasha fran Scandjet & en om mojligt annu gladare "Haris", pa
flygplatsen. Karlek uppstod & numera samspelar vi i ett episkt symbios.
Var forsta tanke var "EYYYY - Piloten! Landa pa marken, inte havet", men snabbt slog det oss att vi var omringade av vatten - Stan var full av vatten ;-). Han hade koll pa sin sak.
Kroatien ar ett virrvarr av Farger, dofter & miljoer. Har aldrig sett nagot liknande. Visst - det regnade & askmolnen stirrade ilskt pa oss nar vi stegade ner fran flygplanets trappa... Vi forlat sa snabbt vi kom in i ankomsthallen - Det ar inte alla ganger man bemots av en kram av transfern. Detta ar en rod trad dagen igenom - ALLA ar extremt valkomnande - dock inte pa ett "inkastarvis". Respekt & uppskattning over ens besok, ar vad man bemots av.
Rent! Kroatien ar vad en resekatalog ar - i verkligheten. Inga kulisser, bara sanningen. Man skulle kunna tro att det finns en gigantisk dammsugare over landet ;-).
Vi har hunnit inta ett par maltider - Inte heller pa den fronten ar vi besvikna. Menyerna vi sett, bekraftar informationen vi last - Kroatiens kok ar inspirerat av det Italienska. Ar jag i en dromvarld? Tank dig en planka blandat med inhemskt smaplock tillsammans med ett glas vin fran odlingen hundra meter ifran....
Tjo & Tjim, nu ar jag skon.
Sov gott/Asa
Trogir och Zagreb. 27 tim. Åker gärna till Kroatien igen. På återresan besökte jag Budapest,Prag och Krakow.Jag är en 75 årig pensionär som fotograferat i mer än 60 år.
Har en den del Resealbum på Reseguiden. Lycka till jag skall följa er resa på RG.
MVH fotobengt