Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Tisdag 17 Januari 2012

Koh Bulone nästa..

17-20 januari
(fel plats på kartan men den hittade inte Koh Bulone)

Bokat färja thailändsk tid 9.00 men avgång 9.30, kvittar egentligen...vi har semester.
Framme på Koh Bulone kl 10.30 vilket innebär en förflyttning från speedbåt till longtailbåt...inte det lättaste men jag trodde fetersom jag e lång skulle jag bara kunna hänga mig i armarna och nå båten men icke. Vilket medförde ett uppskrapat knä eftersom longtailbåten flöt alldeles för nära speedbåten. När vi väl nådde ön så hade vi tur, vårt rum va klart bara att gå direkt dit. Så det gjorde vi och bytte om till badkläder såklart för att känna på vattnet. De andra fick vänta en timme på sina rum.
Stugorna va enkla men i bra skick, toaletten va riktig. De ligger alldeles nere vid stranden, jättefint! Resten av dan gick åt till prat, bad,fika, snorkling och solning.
På kvällen åt vi i restaurangen som ligger på stranden vid Bulone resort, där vi bor. Samma eftermiddag såg vi en rejäl varanödla komma gående mellan stugorna.
Koh Bulone 18-20/1
Det får bli en sammanfattning av dagarna eftersom det är mycket snorkling, sol & bad.
Snorklingen är fantastisk här, nära land och vi hittade bl a 3 clownfiskar som simmade ut och in ur en anemon. Det fanns mycket fisk här, i alla dess färger och storlekar. De restauranger vi åt på var maten exemplarisk och inte alls byrt.
Däremot ska man vara förberedd på att ta med lite första förband. Jag fick inflammation i mina myggbett och det enda som fanns på ön var plåster.Vilket inte räckte för min del!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan