Stöd Ukraina

Greklands blogg

Fredag 10 September 2010 - Karpathos

Karpathos

Så var vi då framme på Karpathos som jag och Hans längtat till och planerat för under flera år.
Sitter nu på altanen vid Elias rooms med dotterns lånade notebook sen kväll efter middag med mycket vin. Alla stavfel är därmed ursäktade. Vinet...nja, tror det är värst med datorn. Trodde inte det var möjligt med så små tangentbord.

Skönt minsann att byta 11 grader mot 29. Redan igår gick vi bort mot stora stranden här i Pigadia för att njuta av bad. Förvånade blev vi över kvalitén ...hade trott att stranden skulle vara sämre men helt ok faktiskt.
Pigadia i sig är fullt av grekiskt vardagsliv vilket jag trivs med.
Vår första middag intogs på IVALA som jag fått tipsat om av Elias (som för övrigt bjöd oss på de allra godaste hemgjorda fava som kan tänkas)

Efter att vi fyllt upp kylen med allehanda matvaror hyrde vi en scooter 150 cc och gav oss i morse iväg för att upptäcka ön. For först upp till Apela. (En annan dag ska jag försöka ladda upp bilder)
Vilken underbar strand.
Vi for ända upp till Olymbos (trots att uthyraren sagt att vi inte borde). Där var grusväg visst men helt ok för oss som är vana med motorcykel på grekiska öar. Har man åkt vägen från Kissamos på Kreta ut till Balos bay så klarar man allt annat!

Därefter for vi till Lefkos som i våra ögon var en besvikelse. Jag trodde där skulle vara vackert men där fanns enbart sandstränder och hotell som ju verkade alldeles utmärkt för barnfamiljer men inget för oss.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet