Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Lördag 10 Mars 2007

Kanonväder!

Frugan har åkt till Stockholm på kurs så nu är jag och barnen ensamma hemma i helgen, så vi tänkte passa på att fiska från isen hela helgen.
Idag lördag går sista deltävlingen i mormyskafiske DM och på söndag så är det en allmän tävling på samma sjö.

Nästa helg bär det av till Stockholm för mig och några kompisar på vårt årligen återkommande besök på Flugfiskemässan dessutom så arrangeras vildmarksmässan samtidigt så det passar mig alldeles utmärkt eftersom jag är väldigt intresserad av allt som har med naturen att göra.

Flugfiskemässan med tillhörande seminarier och bildvisningar innebär starten på sommarfisket för mig, och då känns det på något sätt som att nu snart kommer våren och sommaren trots allt,och det gör att jag härdar ut genom de sista snöovädrerna för vinern (oftast stämmer det men skulle jag tröttna trots den antågande våren så finns ju chansen att hitta en billig sista minuten till värmen på reseguiden)

till sommaren så har vi redan planerat in två veckor till kiruna fjällen med en vandring till kebenekaise som den absoluta höjdpunkten sedan tänker vi tillbringa några dagar vid höga kusten bara för att ta igen oss.

Dessutom så ska jag och några kompisar ut på en vandring väster om Kiruna för en veckas fiske och naturupplevelser och det ska ju bli skitkul.
Nä nu måste vi klä på oss och åka och fiska .
lev väl gott folk mvh.Bosse
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan
Fisket avslutat.
14 år sedan