Stöd Ukraina

Hannaconaccas blogg

Tisdag 26 December 2006

Kameler och sånt

Merhaba!

Har inte sa mycket nytt att uppdatera med egentligen, for dagarna har ar ratt lika. Klockan atta ringer Elins klocka, hon regaerar inte over huvud taget, 2 min senare ringer min, fortfarande ingen reaktion i andra slafen, jag ropar pa henne utan att fa svar, hennes klocka ringer igen, jag skriker och da hander nagot; hon stanger av den och vander sig om igen, jag gar upp, stanger av alla klockor, slapar upp det lealosa klump som gomt sig under filten, och vi gar ivag till frukostmatsalen, star ut med alla daliga skamt medan vi vantar pa att vara pannkakor och omeletter ska stekas, och sedan ar det solning som galler.
Idag lag vi vid poolen och fick darmed nojet att se ryssarna utova bade salsadans i kjolar med klingande sma paljetter och nagon sorts yogaliknande sak. Riktigt hog underhallningsfaktor dar iaf. det basta var en ryska tanten som hade formen av en storre badboll och ikladd stor hatt och baddrakt foljde med i alla rorelser de andra gjorde. Hon och elin hade haft flera konversationer tidigare, pa ryska. efter en lang utlaggning som vi gissar handlade om parasollets vara eller icke vara svarade Elin beklagande "Jag forstar tyvarr inte, men spatsiba". och det fattade hon iaf. :)

Vi traffade en kamel pa stranden, och riktigt fina bilder fick vi pa den sotnosen. Aterigen vill jag saga hur fantastiskt vattnet ar, och alla fiskar. HELT otroligt, att de bara finns dar nar man sticker ner huvvet. Och ett helt otroligt siktdjup var det pa utflykten, man sag varje detalj pa 10, 100-tals meters djup. det kanns som fiskarna bara virvlar omkring en, man kommer sa himla nara.

Och kvallsmaten intogs pa Cafe del mar, for fjarde gangen. Vi borjar bli riktiga stammisar nu. ofs vet vi inte om vi vagar oss tillbaks, eftersom vi rakade betala motsvarande 50 ore istallet for 50 kronor igar.... jamt litte pinsamt... men sen lyckades vi iaf avvarja tva forsok till samma lurendrejeri av forsaljarna - och snart lovar vi att det smaller, for guuuud sa jobbiga dom ar. vi lyckades iaf pruta ner en klocka fran 250 till 95 kronor haromkvallen, och sen korde vi ett gatlopp med handerna for oronen, skrikandes bingolingo for att slippa undan dom. det varsta ar att dom flesta kanner igen oss nu, sa dom ar annu jobbigare.

far val avsluta med att erkanna (aven om det sitter langt inne) att det borjat straffa sig att leva under devisen "solskyddsfaktor ar for amatorer".

Halsningar fran kraftorna

ps. Dagens hojdpunkt: Kusselikussarna Amelie och Chrillerill i webcamera pa internetcafeet!!! *laaaangtar*
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet