Nästa resa (näst nästa rent tekniskt sett) är då bokad och klar.
Vi hade väl egentligen siktet inställt på Sydafrika då sambon bott där när han var yngre och vänner skulle ner över jul, men tyvärr får vi inte ihop schemat för det, så det blev att titta på andra lösningar.
Vi valade och kvalade mellan flera olika länder, flera världsdelar. Asien blev dock den som förlorade i långa loppet, eftersom de senaste "vinterresorna" just gått till Asien. Istället dök ön Hispaniola och Dominikanska Republiken upp som ett intresse.
Varför vet vi egentligen inte alls. Vi ville ha semester, så mycket visste vi ju, men vad skulle vi göra? På våra respektive jobb är just höst och vår de allra värsta säsongerna, varför avkoppling är viktigt. Med det i åtanke bestämde vi oss för något vi aldrig testat. Att bara ta det lugnt, slappa. Inte göra någonting (det kommer vi ju garanterat inte klara), utan bara njuta av atmosfären för en gångs skull. Inga måsten, inget som händer som vi inte får missa.
Ja, ni har nog listat ut det nu, vi ska köra en
All-Inclusive semester för första gången. Valet var rätt enkelt när vi väl kommit på att alternativet faktiskt inte var så blodigt mycket dyrare än något annat.
Asien - jag är så ledsen att jag svikit dig, men jag lovar jag återkommer inom en snar framtid! Jag lovar, jag har inte övergett dig för all framtid, jag ville bara ha lite omväxling!
Jag undrar hur de firar jul därnere, finns det överhuvudtaget i de kulturerna? Jag måste erkänna att jag är så extremt dåligt informerad om kulturen och folkets värderingar. Blir något att läsa på innan vi åker!
blev tydligen inte dr över nyår och jul. pratade med apollo igår och de hade ändrat flygningen till den 15 dec så vi kommer hem innan nyår. inte vad vi ville så vi fick alla våra pengar tillbaka. blev mkt besvikna på apollo. hoppas ni får det bra i alla fall vad ni än väljer.
mvh lotta
Jag hoppas ochså vi får en lugn flygtur annars köper vi husvagn (skojar lite).Vårt hotel är ju Marien Coral och all inklusive.Vi har aldrig varit någon stans förutom DR och är HELT sålda. Underbart om man vill sola,äta gott och koppla av. Vi är inte speciellt äventyrliga utan vill ladda batterierna och må gott och man mår som en prinsessa på vårt hotell.Vi var förra gången på ett stort shoppingcenter i playa dorada där allt fanns.Bla orginalmynt från ett sjörövarskepp som förliste på 1600-talet.Vill ha med ett sånt hem nu.Vi var ochså på Cayo Levantado.Bussresa med apollo.Busschauffören körde med våra mått som en stolle, men ön var mkt vacker och man drack coco loco direkt ur cocosnöten med dominikansk rom. var underbart alltihopa. Tror säkert ni blir nöjda om ert hotell är likt vårt. vet man kan rida i djungeln, bada med delfiner ochså. Tyckte de var väldigt barnkära. När vi firade nyår förra gången var det en stor fest på vårt hotellmed hur mkt god mat som helst.dricka och fyrverkerier. Hoppas vi syns på flyget då. Vi är två vuxna och en 12-årig tös. Ursäkta om det är hoppigt i texten men datan är så känslig.
Mvh Lotta
Fantastiska människor, klimat och mijlö!
En SÄKER destination med toppar som;
Cayo Largo, Baracoa, Santiago de Cúba, Viñales och Trinidad.
Dessutom en fascinerande historia.
/BeeZee