Stöd Ukraina

Marianas blogg

Onsdag 26 September 2007

Italien i september

En vecka vid Adriatiska havet under slutet på säsongen är perfekt! Under veckan har man stranden för sig själv. Vi - dotter och t vå barnbarn - njöt av sol och bad, ca+23gr i vattnet och 25-30gr i luften, vi var nästan de enda som badade. Strandrestaurangen var dock öppen månaden ut, så vi kunde njuta av goda luncher vid behov. Italienarna söker sig bara ut på veckosluten för det sociala livet med vänner och bekanta.
Hyrde perfekt hus/lägenhet på fem minuters promenad genom pinjeskogen till stranden. Punta Marina är en liten badort ca en mil utanför Ravenna med alla faciliteter inom räckhåll.
Har bott i området nästan tio år, så det blev många utsökta middagar på eller vid stranden med gamla vänner.
Ibland behöver man inte åka så långt...
Arrivederci,
Mariana
P.S. Har äntligen köpt digitalkamera men mina bilder har mitt äldsta barnbarn tagit. Jag pluggar ännu på i manualen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Hej!
Visst är det väl roligt med barnbarn.
Hade jag vetet det tidigare hade jag skaffat dem först!
Postat 2007-10-26 23:00  Anmäl
Ivan säger:
Hej!
Visst är det väl roligt med barnbarn.
Hade jag vetet det tidigare hade jag skaffat dem först!
Postat 2007-10-26 23:00  Anmäl
Mirreli säger:
Hej,
Det låter som ni har haft det underbart! Skall själv åka i 9 dagar i början av oktober. Vi flyger in till Nice men bor i Italien, hoppas på lite sol och kanske ett enstaka bad :)
Postat 2007-09-26 10:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet