Stöd Ukraina

Resetjejs blogg

Söndag 1 Mars 2009 - Israel

Israel Juli/Augusti 09

Hej!

Jag ska åka till Israel i slutet av Juli, på ett 2 veckor långt läger, Youth Meeting (YM) med CISV, vad jag vet kommer jag att vara ensam svensk och jag planerar att resa runt i Israel efter lägret.

Här är den info jag fått om YM:

"Ett YM är ett internationellt läger, där ni själva planerar aktiviteter och era dagar. Ni kommer vistas på en lägergård under hela vistelsen och kommer alltså inte röra er utanför lägerområdet.
Det är ca 30 deltagare från olika länder. vad det är för tema på lägret beror på vad staffen har bestämt, all information kommer till dig."

Jag har även fått ett brev ifrån CISV Israel ang. säkerhet osv. och vi kommer att bo på en internat skola 10km utanför Haifa, så det ska inte vara några problem.

YM är ganska likt Seminar Camp som jag var på i somras, men det skiljer sig ändå lite i och med att man har ett bestämmt tema som man arbetar kring osv.

/e
Dela med andra:    

Kommentarer
Agneso säger:
åh Gud vad kul! Jag var i Israel alldeles nyss och det är ett underbart vackert land. Missa inte Döda havet och Genesarets sjö. Det är hur vackert som helst. Ha kul!
Postat 2009-05-14 09:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Israel Juli/Augusti 09
15 år sedan
Argentina - Info
15 år sedan
Sydamerika
15 år sedan