Lördag 24 Oktober 2009 - Sverige
Höstmörker och bort med sommartiden...
.....ja hur i hela fridens ska jag komma i håg att ställa om klockan??? Jag måste göra det innan jag går och lägger mig, annars så är det kört i morgon. Kommer jag nu till all förmodan komma i håg att ställa om klockan så vet jag att när jag väl vaknar i morgon så kommer jag inte lita på att jag har ställt om rätt utan får kliva ur sängen och sätta på tv:n, den kan man lita på.
Varför är det så svårt att hålla ordning på sommar- resp. vintertid? Vad tjänar vi egentligen på att ställa om klockan? För mig som står inne i en fabrik 8 timmar om dagen, med knappt ett fönster att titta ut i så spelar det ingen roll.
Höstmörker, blåst och regn, löv som vackert byter färg och slutligen faller till marken och kvar står kala träd och intar sin vintersömn. Det skulle kanske vara skönt att få krypa ihop, sova vintern i genom och vakna när dom första vårstrålarna börjar komma....... Jag gillar inte den här mörka årstiden, visst är det vackert med den vita nyfallna snön (som sällan stannar) men usch vad trist med smutsiga gråmoddiga snöslaskdrivor.
När jag har vunnit 64 miljoner på lotto, då ska jag hålla mig vaken hela vintern i genom, någon annan stans här på jorden. När jag har vunnit 64 miljoner på lotto så skulle jag hjälpa fattiga barn i Indien....
Vad skulle DU göra om du vann 64 miljoner på lotto?
En del skall ges till närmaste familjen på min resp sambons sida,. Som några säger ovan så kommer alldeles säkert en del att gå till någon form av välgörenhet men som Gilla säger så får man noga kolla upp vilken organisation man vill ge till.
Sköna drömmar om storkovan.
Själv gillar jag hösten väldigt mycket, men inte vintern. Ett bra tips för att hålla koll på det där med sommar och vinter tid är att tänka att man ställer FRAM balkongmöblerna på sommaren och tar TILLBAKA dem inomhus på vintern. Du kanske har hört den innan? Funkar för mig :-))
Jag skulle nog inte veta alls vart eller till vem jag skulle ge pengarna. Hos mej skulle dom skapa kaos..... så det är nog bäst att ha det som jag har det.
det är nog lika bra att man fortsätter att drömma.
Ranur