Stöd Ukraina

Ekkan2s blogg

Tisdag 10 Oktober 2006 - Sverige

Hemma igen

Så var man nu hemma igen efter en skön semestervecka på Cypern.
Ni som läst min blogg vet att jag fick en rejäl förkylning veckan innan jag åkte ner.Något täppt var jag när jag nerresan och hostade lite,men det gick bra.På Landvetter tog jag lite extra näsdroppar så på flyget ner gick det jättebra.Nu är jag helt ok.
Nåväl! Resan ner gick som sagt jättebra.Fick vänta på väskorna en bra stund,likaså innan bussen gick från flygplatsen.Jobbigt trots att man hade tagit av sig lite kläder på vägen ner.

Väl framme på hotellet fick vi fel rum och fick byta efter 5 minuter.Vi hade samma (vanliga) efternamn och de i receptionen förväxlade oss.Fick vårat rum.Hade svårt att få in nyckeln.Klagade.Rättades till och sedan funkade det.Fanns inget kylskåp och fick låna det GRATIS.Toppen! Det är service... OCH kundvänligt.
Hotellet vi bodde på i Agia Napa låg bara ett par minuters gångväg från Grecian Bay.Jättefint och bra bad,bra matställen.Hade toppenbra.Varmt.Ca 30 -32 grader i skuggan på dagarna .På morgonen och på kvällarna hade vi runt 25.

Tog mig ett par långpromenader.En bort till Callisto Bay.Vackert på sitt sätt med den kala naturen på ena sidan och på andra sidan havet.
Nästa promenad gick bort till kalkstensgrottorna som ligger i vid Grecian Bay.Lite grönare,lite jobbigare att gå på stranden och uppför en backe.Belöningen kom i form av en vacker utsikt över viken och havet och även grottorna.
Kolla gärna mina bilder som jag lagt ut.

Tyvärr konstaterade vi snart att äta var dyrt.Som A la carte i Sverige..Fanns dock undantag.Åt deras buffé ett par gånger till bra pris.Hittade våra små ställen som hade mkt god mat till vettiga priser.
Testade deras inhemska starka drycker.Jag tyckte att deras öl Keo var gott vilket maken inte tyckte.Vinet ok.Deras inhemska likör "Commandaria St John" föll dock inte i smaken,men deras inhemska whiskey.
Vanliga färskpressade fruktjuicerna inte att förglömma.Suveränt...

Trots dyrt att leva en vecka på Cypern så var det värt vart enda öre.Så här års var helt rätt att åka då man slapp allt hålligång och det var lagom varmt.Kan tänka oss att åka ner igen någon gång.Då kanske hyra en bil.Det gjorde vi inte nu.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Hej!! Välkommen hem.Whisky med sked?? Bra mot förkylningar??
Postat 2006-10-10 22:01  Anmäl
Ivan säger:
Hej Heléne.
Grattis! Du klarade whiskyn.
Tog du den med sked enl. ordination?
Hälsn/Ivan
Postat 2006-10-10 18:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nyår