Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Onsdag 17 Mars 2010 - Åkersberga

Hemma igen

Vår resa till Bangkok Airport gick bra. Vi blev hämtade i en jättestor bil...trodde det var kungen själv som skulle åka i den men nej...det var vi. Vita stora skinnfåtöljer med en stor tv i baksätet...gott om plats så kunde vräka oss ordentligt.

Såg några militärfordon efter vägen...det var allt. Flygplatsen ligger ju 5,5 mil utanför själva huvudstaden BKK. Betalade tullarna som man alltid gör och taxin 1.300 thb redan betalt till Lasse på Globetrotter.

Vi hade jättegott om tid...5 timmar innan planet gick hem men bäst att vara i tid...och tur var det...så mkt folk har vi nog aldrig sett en söndag kväll på denna stora flygplats Det var bara att inrätta sig i leder för Thai Air och vänta på incheckning, exakt 39.8 kg bagage...bra packat, passkontroll och säkerhetskontroll. Allt tog sin tid. Käkar varsin Burger King då vi inte lär få mat förrän kl 02.00 på planet thaitid.

Vi startar hemåt 00.30 och nu har vi 12 timmar till Zurich där vi skall byta plan och har 3 timmar emellan. Jag kunde dock inte sova en blund på hela flygresan så det var väldigt jobbigt. Th fick sätta sig vid fönstret så jag kunde röra på mig och gå omkring. Kl 07.00 landet vi som planerat. En fika var gott då vi knappt druckit kaffe på hela tiden. Köper taxfritt också. Exakt kl 12.30 landar vi på Arlanda. Fick våra väskor direkt och skall ta en taxi hem. Kommer på att hur gör man i Sverige...Vilka är seriösa bolag och hur vet man det? Gick dock bra och 625 kr fattigare är vi på Storängsvägen. Vackert väder och solen skiner...riktigt vackert vårväder.

Nu kommer Måns med vår bil, vinterkläderna och vi åker och hämtar post, räkningar, handlar mat och mobilt bredband. Tyvärr gick det ej att starta upp direkt med Tele2 utan det tog nästan 1 dygn. Det var ju inte direkt det vi ville. Skulle fixa en del på datorn, beställa blommor till min fasters begravning på fredag..., skriva födelsedagshälsning till Anki, kolla fakturor mm,skriva klar dagboken...men nej då...nu håller de på och uppdaterar så klart den 17 mars. Hur klarar man sig utan dator???

Vi hälsar på barnbaren...lämnar några småpresenter. Ett paket från Thailand kom igår så det kom väldigt snabbt. Smidigt sätt att slippa släpa runt med alla grejor måste jag säga.

Nu känner vi oss i alla fall jättenöjda med vår långresa och skall försöka smälta allt vi varit med om. Titta på film och bilder mm...och fundera...vart åker vi nästa år...Det får ni förhoppningsvis veta om ett år igen.

Ha en trevlig vår och sommar...samt förståss resten av året. Snart börjat golfsäsongen och den längtar vi till.
Det går inte att ladda in några bilder idag tyvärr...


Annette & Thomas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
12 år sedan
I sakta mak...
12 år sedan
I sakta mak...
12 år sedan
Alina fyller 12 ar...
12 år sedan