Stöd Ukraina

Candys blogg

Måndag 15 Januari 2007

Helvetesveckan är nu över, puh.. Flyget gick utan mig :-(

Äntligen en ny underbar vecka. Vaknade i dag kl 06.00 det var ström i huset och jag hade inte ont någon stans. Drömde jag? nä, det var en ny fin vecka som förhoppningsvis är något bättre än föregående. Jag är ett controlfreak utan dess like så jag har knappt kommit över det som har hänt! Jag skrev vissa saker i mitt förra inlägg som jag i min vildaste fantasi inte trodde skulle bli sann. Vad har hänt, kan man undra?? Ja utöver som jag skrev lämnade min barn till skolan förra måndag och dom var lediga, upptäckte att Thailandsresan var 15/2 och inte 14/2, att jag var strömlös ett dygn före jag skulle ut att resa. Detta tyckte väl jag räckte. Men..... Man kan säga så här att det tog 3,5 timme i natt att åka från Oslo till mitt hus. Och i Torsdag fläskade vi på med tid. Vi hade hela 8 timmar på oss, och vi använde allihopa!!!! Det var halkit, lastbilar stod hur som hälst och blockerade vägarna. Det var nollgradigt och underkyld regn. Vi har en bra bil med bra däck, men det var det många andra som inte hade. Flygplanet skulle gå från Oslo till Bodö 19.55 och 19.15 har vi 5 kilometer kvar att köra!!!!! Jag tänker att det är nog bäst jag ringer kundservice och ändrr mina biljetter. Svensk telefon i Norge går inte att ringa 118 118. Desperasionen växer kan jag lova och jag ringer bästa kompisen i Norge som går in på nätet och tar fram alla möjliga telefonnummer. Puh, ringer och dom j.... stänger kundservicen 16.00. Svettas numera kraftig eftersom farten är 30 km/timmen. En unge som är desperat kissenödig och jag slänger en tomflaska bak. "kissa i den annars får du pinka ner dig" (Bris kan vänta samtal från min son) Vad göra???? Hittar ett annat nummer och då är klockan 19.45 (10 min till flyget åker) Kommer fram på telefonen och jag säger att jag må nog ändra mina bijetter nu. DET ÄR FÖR SENT! Du måste ringa 30 min före! ähhh jag har suttit i kö och väntat, jaha säger hon tveksamt, det får gå då. pust!!!! 1300:- så är alla biljetter ändrat. Och " titta mamma ropar sonen, där åker vårat flygplan" hehe ojdå vad tråkigt. "Mamma, Du skulle ringt och sagt att du var Mette Marits syster så hade planet väntat på oss" Nej, min vän, tror inte det för mamman din har läst SE &HÖR och där står det att MM`s syster blev slängt ut från en pub nu i veckan....SAS radisson hade i alla fall än jädrans god frukost och ja, det blev väldigt dyrt!! Lugnt o skönt går vi till flygplassen (200 m) går till gate 21, jag är numera passiv och har slutat tänka. Planet går 08.30 och 08.20 slänger vi käkt fram våra biljetter och killen säger kaxigt" vad står det här då" och pekar på skärmen. Ähhhh SAS säger jag och får black out. JA JUST DET, och du flyger med Norwegian och det är inte här så det så.. Ska jag möda jäveln eller ska jag nypa mig i armen, detta måste vara en mardröm. Men just då hör jag hela familjens namn bli ropt ut över hela avgångshallen och vi springer som om det var OS. Och hinner, tack o gud in i planet och nu måste väl ändå denna otur vara över. Trodde jag:-( Lördag fyller farsan år, stort kalas och jag är toastmaster (hur törs dom, tänk om jag hittar på nåt knasigt..) Hade iaf hårmousse i håret på min son, fin ska man va, fast min syster undrade varför jag hade hennes makeup remover i håret på honom. jag säg det du... sen tappade jag bort bilnyckeln till farsan och när vi skulle åka ut till flygplassen i går kväll. Då spricker hela resväskan och alla kläder bara ramlar ut, är detta möjligt tänker jag??? Lånade resväskor o packar om, får sms från svågern att stort träd ramlat ner 2 m från vårat hus, so what? är strömlös och flyget var 35 minutter sen. Annars hade jag en otroligt rolig fest och denna resan/ veckan lär jag inte glömma på ett tag. När jag åker till Thailand skall jag sitta på flygplassen 1 dygn i förväg. Förresten vet någon om det finns försäkringar som täcker sådana dumma saker som missat flygplan?
Dela med andra:    

Kommentarer
Roy säger:
Oj, oj, oj.... Vilken resa! Är helt utmattad bara av att läsa, men förlåt, riktigt kul läsning. Remover i håret, det var nytänkande!
Postat 2007-01-17 10:17  Anmäl
Mape säger:
Merete,Merete, ursäkta mej,men jag sitter faktiskt här och skrattar,
det är ju över nu,och hur får du till det.Förstår att det varit en mardröm,
Man får väl skratta så här i efterhand!!! Var nu i tid på Landvetter
inför Thailandsresan,det kan inte hända igen,men man vet tydligen
inte med dej!!! Kul läsning iallafall. Snart ses vi tat lugnt.
Mabel
Postat 2007-01-16 08:40  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet