Stöd Ukraina

Anqizs blogg

Lördag 6 November 2004 - Kapstaden

Hellooo Afrika!!

Tja pa er darhemma!!!!!

Sadar ja da har jag antligen landat efter 1 dygns resande,..jobbigt men helt klart vart det!!! =)

Nar jag sen stog i passkontroll kon pa Kapstadens flygplats hor jag att dem ropar ut mitt namn och att jag ska kontakta service disken. Oj josses va nervos jag blev!!!!! Men nar jag sedan snackade med dem sa kom dem inte ens ihag att dem hade ropat pa mig...sa det va nog inget viktigt,... PPhuu!

Jag hade ju bokat gesthouse sa dem kom och hamtade mig pa flygplatsen.Fick en gratis sightseeing pa vagen...korde sa jag hade Table Mountain framfor mig,..Har ju sett en del bileder pa dem hemma sa det kandes lite konstigt att se det i verkligheten,...maktigt va det!!

Forsta dagen va lugn, checkade in & gick ivag for att traffa Nicklas & Mikael som kom nagra dagar innan mig. Schysst, roliga grabbar! Vi tog oss en minimbuss till Clifton stranden,..bussarna aker runt pa gatan hela dagarna och raggar folk,..och billigt ar det att aka minibuss. Stranden va jattefin men riiiiiktigt KALLT i vattnet, runt 15gr. Va sa att kroppen domnade bort, inget skont alls. Men som tur e sa flaktar det pa ratt bra harnere sa att man inte tvingas svalka sig i vattnet. Solen e riktigt stark, har redan lyckats branna upp nasan!!! Inte sa ovanligt kanske,...

Igar (fredag) klattrade vi upp for Table Mountain, det va allt en upplevelse att bestiga det enorma berget, vilket tog 2 1\2 timme. Oj, oj, oj sicken utsikt det va dar uppe!!
Sen pa kvallen hade vi ju gjort oss fortjanta av lite gott Sydafrikansk vin =) Testade pa utelivet har i stan med pa Long street.vilket va helt OK. lite skumma dofter har & dar men...

Idag bidde det en guidad tur till Robben Island, dar Nelson Mandela satt fangslad ett antal ar. Var en guide som sjalv hade suttit fangslad dar i 10 ar. Fick se deras sma celler och dar de satt & arbetade pa en gard i solen hela dagarna.

So far so good!!! Nu ar det snart dax for lite middag sa ha det bra sa skriver jag snart igen. RIKTIGT dyrt med internet har btw....typ 30kr/timme!!!

Kramar/Annika
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma i Sverige igen!
16 år sedan
Inte sa lange kvar nu!!!
16 år sedan
phuket IGEN!!!
16 år sedan