Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Måndag 2 November 2009 - Jomo Kenyatta International Airport

har knappt landat an

resan gick bra o VIP hamtning pa flygplatsen gjorde allt lattare, 4-5 pers vantar pa mig sa jag kanner mig valkommen. forsta helgen aker vi till vastra kenya vid gransen o bor i en fattig by hos pastor5n dar. ingen el eller vatten lerhus med plattak... traffade de foraldralosa o min vans familj, fick diana som fadderbarn. hon ska bli advokat o jag ska betala hennes utbildning o annat sa gott jag kan...
sjalvklart kommer hon fa all hjalp hon behover....

det ar fattigare an man kan forsta. en pojk hade hog feber o dar fanns ingen lakare, jag gav lite rad eftersom jag jobbat i varden o bad for pojken da gav de mig deras sista hona dagen efter for att han hade blivit frisk...
folk alskar att ga till kyrkan, pa sondag borjar folk ga kl 7 pa morgonen o du ser folk strova omot kyrkan bade pa landet o i stan....
nairobi har afrikas storsta slum med 1.3 miljoner invanare plus att de har flear mindre slummar. det ar korruption o politisk smuts som stinker har... vatten ransonering for alla i nairobi sa i savanna vart omrade har vi vatten lordag em till onsdag morgon max.... ibland forsvinner det fast det ar var tur att fa vatten... bostad ar dyrt da det behovs sakerhetsvaketr o inhangnat.... maten ar enkel o god men jag gillar egyptisk o turkisk mat battre.... nu ska jag till ambassaden o tala om min adress da de garna vill veta det....
har ar varmt men regnar... vi far inte var tvatt torr...... hej sa lange...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet