Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Grymma fiskenblev en underbar middag igår

King Makrill är en fantastiskt god firre som killarna fiskade upp igår. Den vägde runt 8 kilo tror jag och räckte ju gott o väl till 8 superstora bitar till oss vuxna igår...å då var det riktigt mkt kvar som de kunde sälja till de andra restauranggästerna på Thai Cat. Underbara såser till detta gjorde måltiden till något utöver det vanliga.
Jag är annars ingen fiskmänniska men nu tror jag minsann att jag måste testa någon mer fisk...butterfish ska vara något fantastiskt också....inte ikväll men senare får det bli firre.

Har ännu inte blivit något koh rok för mig o Anna, vi väntar in vykortsväder...ska bli så nästa vecka har vi bestämt.

Idag åkte mor, far, Greta, Lennart, Iaa och Felix till Phuket för att spendera helgen där m shopping och allt annat det har att erbjuda. Felix ska träffa sin pappa, syster Tuva och Camilla (Jens fru) på Kamala också. Så kul att vi kunde få till det så att de ses här nere tycker jag.

Nu är et vääääldigt varmt här och jag måste nog slita mig från datorn o gå ner o doppa mig i havet.

Vi hörs snart igen!

Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet