Resten av dagen spenderades på Macy's vid Union Square dit vi åkte i en Cable Car. Är ni i San Francisco får ni absolut inte missa det. Jag vågade inte hänga på ståplats denna första tur, men det var roligt ändå. Kvällen avslutades med middag på The Cheesecake Factory högst upp i samma hus som Macy's. Medan vi väntade på vårt bord hörde vi att det var väldigt livat i baren. Till och med flera ur serveringspersonalen stod där framför tvskärmar. Det visade sig att San Francisco Giants spelade final mot
Texas och vann World Series! Vilket jubel! Sen var det inte en lugn stund på hela kvällen.
Bilarna runt torget tutade och folk skrek och var glada. Vi fick ett fint bord på terrassen med utsikt över torget. Jag åt Pasta Carbonara och drack en sedvanlig Long Island Ice Tea. Mmm, semester är underbart. Självklart fick en cheesecake följa med hem till
hotellet. Resan tillbaka var livad. Förarna på varje Cable Car vi mötte pinglade, jublade och sjöng. Stämningen var hög och folk glada. Jag vågade åka på ståplats.