Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Tisdag 10 Februari 2009 - Koh Lanta

Från phi phi tll Lanta...

Gårdagen avlöpte väl nmen nr kl närmade sig 22.00 närmde och toktrötta i benen och gick hem till ndet fina hotellet Ph phi Banyan Villa. Fint men dyrt. Vi har inte lyckats hitta ngnting att köpa av alla affärer som fanns. Mkt finns det men vi /läs jag/ börjar bli mätt på alla saker.

Fint hotell men kudde gjord på tegelsten gjorde inte natten särskilt angenäm men till slut lyckades jag somna.

Vaknar och äter en god frukostbuffé på hotetllet. Går en sväng på morgonen när det är ganska svalt????? Kl 11.00 kommer åten från Ao Nang och Lars med familj skall komma. Ngt försenad kommr de äntligen och vi käkar lonch tillsammans innan vår nåt gar någongång mellan 11.30 - 15. Frågar 10 ställen men ingen vet säkert. På någotvis fungerar det alltid ändå.

Kl 11.30 kommer familjen Sjölin och vi käkar lunch ihop. Sedan skiljs ic åt. Vi kikar i affärer och tar dricka här och där. Mkt varmare på Phi Phi än annanstans. Det är och rörigt. Tusentals personer rör sig i hamnen och det är folk till och från öarna. vi frskr fatta vilken båt vi skallo åka med och vi chansar. Ingen tid på biljetTEN. Det verkar fungera ås 14.30 åer vi mot Lanta (Koh betyder Ö. Läser hla vgen och det är lite folk och lgnt på havet så jag kan också vara lugn.

Framme kl 16.00 och en tuk-tuk "hem" till hotellet. Toksvettiga är vi och strömmen går på hotellet så svetten bara rinner på kroppen. Fort på med badkläder och sedan doppp i havet. Ljuvligt.

Duschar och svidar om för middag på "gatan". Har bra seafood npå Rann Resaurant och vi ter jätteprawn, dricker vin, öl vatten, ris med grönsaker sallad, kyckling, sallad för 1.000 Batt. Tokbilligt och det dyraste vi ätit hittills och det godaste.


Nu ät det softdrink på verandan noch sedan dagbok...Th sover redan.

Hörs i morgon, nu är nkl. nhär 21.50...Hemma 15.50. Lie konstigt blir det när man skall sova helt andra tider.
Må väl och ha det...
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    12 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    12 år sedan
    I sakta mak...
    12 år sedan
    I sakta mak...
    12 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    12 år sedan