Tisdag 14 December 2010 - Stockholm
Fotografiska muséet
En fotografisk eftermiddag. Flera utställningar lockar.
Tar mig egentid och beger mig till muséet längs moddiga vägen från Slussen. Isvinden nära vattnet biter i kinderna, och det blir skönt att komma in i utställningslokalens varma salar.
Mitt medlemskap i "Fotografiska familjen" ger mig fri entré, och jag glider in i första salen."Lady Warhol", Andys alter ego. Lite annorlunda bilder av konstnären. Hans ansikte förändras i de olika rollfigurerna på ett märkbart sätt. Underhållande!
Vidare in till utställningen "Mitt Stockholm". Vilka är då de bilder som utkonkurrerat min bild? Spännande, vackra, uttrycksfulla. Kanske hade dock min bild "Miljövänligt klipp" från Hagaparken platsat. Fast juryn valde 300 andra. Inspirerande. Den digitala visningen är intressant i sin form.
"Fashion" heter tredje utställningen. Där stannar jag länge. Utvecklingen av modefotografi över tid. Något man kan känna igen sig i. Samtidigt upptäcker jag, att jag varit med länge! :-)
3 trappor upp smakar cappucinon suveränt med den vidunderliga utsikten över vackra Vinterstockholm.
Att bara passera fotografiska shopen på utvägen går inte. 8 porträttvykort och en magnet (till min samling) får bli en egen julklapp!
Sorry, bilderna för dålig upplösning från mobilen denna gång! Bättre lycka nästa gång!