Första dagen i L.A
I dag är första riktiga dagen i L.A
(Har spenderat den i Santa Monica), med shopping på Third Street Promenade.
Hur underbart som helst med butiker som "Forever 21", "Urban Outfitters", "Victorias Secret" m. fl, för att nämna några.
(Har även varit på Piren här i Redondo Beach.) Faktum är att många filmer och TV serier har spelats in på Piren. Inte minst "O.C", "Pirates of the Carrabian", "90210" m. fl. Jag har själv inte följt OC, men de andra blev som tokiga och började fota på flera ställen, så jag fotade också- precis som en riktig turist förväntas göra :-)
Här ser ni en bild på ett café som flera scener spelats in. Vi fotade så mycket så de kom ut med autograferna.
Är dock inte en "riktig" turist och bor på hotell...bor i lägenhet med Amerikaner som grannar, och 2 rumskompisar från Kina och Frankrike. Hur kul som helst! Man ser ju mer av det riktiga livet när man bor så här. Ex de Amerikanska flaggorna i trädgårdarna. Bilarna här är verkligen så stora som alla sagt, och jag har sett flera som det står "God bless America" på :-)
Tar gärna emot tips på saker att göra här, även om schemat är fullspäckat för att jag skall hinna se och göra så mycket som möjligt.
I don't wanna miss out on anything :-)
(Har spenderat den i Santa Monica), med shopping på Third Street Promenade.
Hur underbart som helst med butiker som "Forever 21", "Urban Outfitters", "Victorias Secret" m. fl, för att nämna några.
(Har även varit på Piren här i Redondo Beach.) Faktum är att många filmer och TV serier har spelats in på Piren. Inte minst "O.C", "Pirates of the Carrabian", "90210" m. fl. Jag har själv inte följt OC, men de andra blev som tokiga och började fota på flera ställen, så jag fotade också- precis som en riktig turist förväntas göra :-)
Här ser ni en bild på ett café som flera scener spelats in. Vi fotade så mycket så de kom ut med autograferna.
Är dock inte en "riktig" turist och bor på hotell...bor i lägenhet med Amerikaner som grannar, och 2 rumskompisar från Kina och Frankrike. Hur kul som helst! Man ser ju mer av det riktiga livet när man bor så här. Ex de Amerikanska flaggorna i trädgårdarna. Bilarna här är verkligen så stora som alla sagt, och jag har sett flera som det står "God bless America" på :-)
Tar gärna emot tips på saker att göra här, även om schemat är fullspäckat för att jag skall hinna se och göra så mycket som möjligt.
I don't wanna miss out on anything :-)
Skriv kommentar
Visa alla
Senaste inläggen
Dofter av Provence 11 år sedan |
Underbart med gratis wifi med Norwegian 11 år sedan |
Franska drömmar 11 år sedan |
Stränder och party i Goa 11 år sedan |
24 timmar i Mumbai 11 år sedan |
Senaste bildkommentarerna
Travellover säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Lätt att göra shoppingfynd i USA :)
30 juli 2010 10:44
Visa liknande (9)
Travellover säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Lätt att göra shoppingfynd i USA :)
30 juli 2010 10:44
Hind säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Shopping är det bästa USA.Ha det underbart i LA.
28 juli 2010 06:49
Hind säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Shopping är det bästa USA.Ha det underbart i LA.
28 juli 2010 06:49
Ellinor säger om Travelfuns bild "Cafét i OC":
Kul, var det gott också?
27 juli 2010 09:36
Visa liknande (5)
Ellinor säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Åh jag ser en påse från Forever 21, svårt att inte få med sig någon sån påse, eller hur! ;)
27 juli 2010 09:34
Ellinor säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Åh jag ser en påse från Forever 21, svårt att inte få med sig någon sån påse, eller hur! ;)
27 juli 2010 09:34
Hoppas du beställt en konteiner till hemresa!?
Önskar dig en underbar fortsättning på resan!
Ha de bra!
Ha de bäst stora kramar
Njut av varje sekund.Följer dig vidare på resan.
/ R
Hoppas du får det JÄTTETREVLIGT:):):) "Over-There"
Jag ska kolla vidare vad du delger oss... och så ska jag skicka länken till min son som ska dit i augusti.