Idag har vi återigen blivit särbo. Min fästman har flyttat till Kongsberg i
Norge för att arbeta eftersom det fanns risk för uppsägning i Sverige. Det är jättebra att han fick ett nytt jobb direkt och därmed inte hamnade i den tuffa situation som många nu befinner sig i dvs. vara arbetssökande. Dessutom hade vi inte så mycket att välja på. I våra bröllopsplaner och bröllopsresa ingår inte att en av oss ska leva på A-kassa, så därför är det nödvändigt om vi ska få uppleva vår "drömsommar".
Jag sitter nu i Nickes lilla hybel i Kongsberg. Här är det verkligen jättefint. Jag älskar vinter och detta är ett skidparadis! (Kommer bilder på min sida inom kort.) Det är egentligen ganska fördelaktigt att han bor här. Jag kommer att spendera både sportlov och påsklov i denna lilla stad - vilket betyder att jag har gratis
boende under två veckors skidsemester :)
Imorgon lämnar jag min fästman här och tar tåget tillbaka till Trollhättan och tillbaka till VERKLIGHETEN.
Igår bokade vi föresten de sista
flygbiljetterna till bröllopsresan. Två stycken inrikes.
1. Las Vegas - Nashville
2. Nashville - Chicago
Nu är alla flygbiljetter betalda, saknas bara boende i Nashville och Chicago.
Embassy Suites Nashville - at Vanderbilt
Kan inte på rak arm rekommendera ngt hotell i Chicago (fastän jag bott där) men om du vill veta ungefär i vilka områden som kan vara bra att söka på (om mna vill ha nära till Michicagan Ave och beachen) kan jag hjälpa dig. Let med know!