Januari 1976
Ett gammalt resminne från 1976 på Tenerife.
Kommentarer
Mpc säger: du har veklingen gått för det roligt att få se gamla bilder även om dom är lite bruna o har tappa fägen så är dom du vissa upp här toppen som några sa lite nostalgi resa till baka på den tiden
|
Myrran säger: Va härligt Gilla att se dina bilder. Jag kommer verkligen ihåg det här. Har varit där 2 ggr, en gång privat och en gång med jobbet på konferens. Den andra gången kom jag ihåg att jag blev alldeles yr och illamående när jag åkte linbanan upp. Konstigt med tanke på att jag som varit så otroligt många gånger i alperna och åkt skidor på mycket hög höjd. Men det var väl därför mitt höga blodtryck gav sig till känna antar jag. Nu har jag medicin för det. Bilresan dit upp minns jag väldigt väl i pinjeskogarna, då man praktiskt taget åkte in bland molnen. Vi hyrde bil då och på hemresan skulle vi ta oss ned en annan bakväg men hamnade på en spärrad väg som vi inte fick åka p g a av snön och halkan och vi hade bara sommardäck på.
|
Inah säger: Vilken trevlig liten berättelse, det verkade blåsigt däruppe på toppen..
|
Aquaholic säger: Är det svårt att sätta in bilder så här i ett inlägg? Jag hoppade över det i mitt bloggeri här, men satte in på den andra där det är enkelt att göra det.
|
Veiken säger: Tack för dom bilderna! Nostalgi....
|