Hej. !
PhiPhi var underbart och vi bodde på paradisstranden Long Beach och på Paradise Resort.
Det var väldigt mysigt med kulig personal. Stranden var toppen och havet var jätte klart. Vi snorklade från stranden vilket också var kuligt. Sista dagen så åkte vi ju som Leo sa ut med long tail boat. Första stoppet var jätte vackert med mycket fisk.. Jag var i med undervattens kameran när vi slängde i lite frukt det var hundra tusentals fisker, ska ni veta!.
Sedan åkte vi till stan och shoppade loss. På lägen tillbaka gick vi igenom en lite grend eller en liten stig. Precis vid slutet var det en liten hår accesoarer affär. Vi var där ett tag och damen undrade om jag ville stoppa ner handen i hennes handväska.. Jag kände bara lite mjuk päls vilket inte var så konstigt för hon hade massa päls tyger. Jag kände ingenting och tittade undrande på henne. Då tog hon upp var jag då trodde var en död uppstoppad bebis bäver eller nånting. Jag tog snabbt ett språng där ifrån och kände tårna börja i ögonen. Hon skrattade såklart (som dom alltid gör) så jag vände mig om och då klättrade den lilla kabraten upp för hennes arm och satte sig på hennes axel.. Så rädd jag blev, jag skulle ju skita på mig om den rörde på sig i väskan där jag hade handen. Sedan gav hon EKORREN mat och vatten, det har vi bilder på.
Sedan måste jag berätta om min stora superhjälte hund som räddade mig från dom dumma hundarna.
Vi var och åt på Ocean View en bit bort på stranden inte långt alls. Dom har ju tagit den hunden som var knäpp i huvudet men det visste jag såklart inte då. Jag gick förbi dom lite osäkert med stenar och sand. Jag hörde hur dom morrade antagligen mot varanndra men man blir ju hur rädd som hälst. Jag böjer mig ned på knä och tar upp ännu lite mer stenar och sand. Då känner jag tassar putta ner mig på marken. Jag blir otroligt rädd och kan knappt andas. Jag blir jätte rädd, så som jag aldrig vart i mitt liv. Jag var knappt medveten men jag kände att något slickade mig i ansiktet. Jag vart förvånad för jag visste inte om dom attakerade eller gosade ? . Men så ser jag Rocky springa och hoppa upp och ner och slicka på mig. Det var ju han hela tiden. Vi tog sällskap hem till Slow Down och på vägen skällde jag på honom samtidigt som jag berömmde honom. "Tack Rocky , mamma älskar dig" nästa sekund "Fy Rocky att du skrämmde mig" sedan " Min lilla kille" hit och dit. Jag vart så taksamm trots att han inte hade gjort något alls. Men ändå var jag väldigt arg. Hjärtat bankade in och ut ur mig och jag kunde knappt varken andas eller röra på mig. Jag var så rädd. Han fick iallafall en skål med vatten och så gosade vi innan han stack iväg på nya hund äventyr.
Det var allt .
Kram er Filippa.