Tisdag 30 Januari 2007
En solskenshistoria.
När jag var i Bryssel över nyår så händer något som aldrig har hänt mig tidigare. Efter att jag har åkt spårvagnen från hotellet till Gare de Zuid -ska ta tåget till Köln- så slår det mig när jag står inne i stationsbyggnaden... jag har glömt min ryggsäck på spårvagnen!!
I den har jag allt av värde som pengar, kreditkort, tåg- och flygbiljett, hemnycklar,digitalkamera m.m.
Det känndes som världen rasade under mina fötter, vad ska jag göra nu. Snabbade mig in på polisstationen men där fick jag ingen hjälp, men fick rådet av en trevlig polisgubbe att besöka informationskontoret för lokaltrafiken.
Snabbt ner för trappan och fram till disken där det satt en trevligt ung tjej visade det sig sedan. Hon tog mitt problem på största allvar direkt och med hjälp av min information om spårvagnsnummer o dyl så började hon ringa runt. Efter 5-10 minuter så ropade hon på mig och sa att tågföraren har din ryggsäck, om 25 minuter så har den vänt och är tillbaka här igen. Då kommer jag följa med dig ut på perongen och möta upp vagnen så du får din väska tillbaka sa hon.
Började få lite hopp om att det skulle ordna sig men säker var jag ju inte. Som sagt, hon följde med mig och hon var hur trevlig och servicemindad som helst. Efter ett tag så kommer spårvagnen in och ut kommer en konduktör och frågar mig ... Vad har du i ryggsäcken? Jag förklarade det som fanns och han säger, här har du alla dina saker tillbaka..
Jag visste inte just då vad jag skulle göra, blev så in i hundan glad. Jag försökte ge dessa personer mina sista euro som jag hade men det funkade inte alls, dom fick inte ta emot pengar Tackade konduktören o spårvagnsföraren och gav tjejen från infokontoret en jättekram som tack för all hjälp i denna kaosartade situation som blev tack vare min klantighet den 1:a januari 2007.
Lyckades få tag på mailadressen till lokaltrafiken i Bryssel och sände dom bästa hälsningarna och massor med rosor framförallt till tjejen som hjälpte mig så mycket med att spåra min väska så jag fick den tillbaka.
Fick svarsmail häromdagen och mina tacksamma hälsningar skulle framföras .... jättekul ! Då jag själv jobbar innom lokaltrafiken och det är mycket gnäll man får ta emot från sura kunder så är det alltid roligt när det är någon som är nöjd med utfört arbete.
/Raine
Bifogar svaret från Bryssel:
Dear sir,
Thank you for your recent mail.
With your specifications we will be able to trace the STIB-agent who helped you in retrieving your back pack. Her actions as you describe them are exaclty what we expect of our employees concerning client friendliness and attention. We will send your mail to her responsible for further follow-up. He will then contact our agent and convey her your congratulations.
Kind regards,
Bram Verstraeten
STIB - Customers Relationship
Tel: 02/ 515 23 91
I den har jag allt av värde som pengar, kreditkort, tåg- och flygbiljett, hemnycklar,digitalkamera m.m.
Det känndes som världen rasade under mina fötter, vad ska jag göra nu. Snabbade mig in på polisstationen men där fick jag ingen hjälp, men fick rådet av en trevlig polisgubbe att besöka informationskontoret för lokaltrafiken.
Snabbt ner för trappan och fram till disken där det satt en trevligt ung tjej visade det sig sedan. Hon tog mitt problem på största allvar direkt och med hjälp av min information om spårvagnsnummer o dyl så började hon ringa runt. Efter 5-10 minuter så ropade hon på mig och sa att tågföraren har din ryggsäck, om 25 minuter så har den vänt och är tillbaka här igen. Då kommer jag följa med dig ut på perongen och möta upp vagnen så du får din väska tillbaka sa hon.
Började få lite hopp om att det skulle ordna sig men säker var jag ju inte. Som sagt, hon följde med mig och hon var hur trevlig och servicemindad som helst. Efter ett tag så kommer spårvagnen in och ut kommer en konduktör och frågar mig ... Vad har du i ryggsäcken? Jag förklarade det som fanns och han säger, här har du alla dina saker tillbaka..
Jag visste inte just då vad jag skulle göra, blev så in i hundan glad. Jag försökte ge dessa personer mina sista euro som jag hade men det funkade inte alls, dom fick inte ta emot pengar Tackade konduktören o spårvagnsföraren och gav tjejen från infokontoret en jättekram som tack för all hjälp i denna kaosartade situation som blev tack vare min klantighet den 1:a januari 2007.
Lyckades få tag på mailadressen till lokaltrafiken i Bryssel och sände dom bästa hälsningarna och massor med rosor framförallt till tjejen som hjälpte mig så mycket med att spåra min väska så jag fick den tillbaka.
Fick svarsmail häromdagen och mina tacksamma hälsningar skulle framföras .... jättekul ! Då jag själv jobbar innom lokaltrafiken och det är mycket gnäll man får ta emot från sura kunder så är det alltid roligt när det är någon som är nöjd med utfört arbete.
/Raine
Bifogar svaret från Bryssel:
Dear sir,
Thank you for your recent mail.
With your specifications we will be able to trace the STIB-agent who helped you in retrieving your back pack. Her actions as you describe them are exaclty what we expect of our employees concerning client friendliness and attention. We will send your mail to her responsible for further follow-up. He will then contact our agent and convey her your congratulations.
Kind regards,
Bram Verstraeten
STIB - Customers Relationship
Tel: 02/ 515 23 91
Skriv kommentar
Visa alla
Senaste inläggen
Tågresa Dresden - Berlin 16 år sedan |
Ångbåtsresa på Elbe 16 år sedan |
Bastei-bergen 16 år sedan |
Trevliga Bad Schandau 16 år sedan |
Pirna 16 år sedan |
Gilla
Det här är ju precis en sån story som man vill läsa på det här forumet. Å det bästa är ju att den är sann! Hörde någonstans att de bästa historierna är de sanna historierna. Gött!
Hur var Bryssel. Var där själv för inte så länge sedan. Förutom en mycket trevlig kväll ute (som blev en natt och även en tidig morgon innan det blev sängen) så kommer jag ihåg en sak speciellt. Hur kaosartat det var på centralstationen. Kanske iof berodde på att jag inte kan franska. Men inte heller min Schweiziske kompis kunde få klart för sig från vilka peronger tåg till Rotterdam gick. Ja, ja, det var väl det ände lite negativa. Annars var det en mycket fin vistelse i EU-huvudstaden.
/Per