Stöd Ukraina

Aphs blogg

Måndag 18 Juni 2007

Dublin regn och sol!

Nu har jag hunnit med en helkvall och heldag pa stan. Temple Bar ar val ett maste for alla som kommer hit det var mycket folk och mycket musik, blev en minre pubrunda. Kolla golfen, US Open, pa en bar det var ju tur :) Idag har vandrat runt pa stan och i manga shoppar. Guiness stod forst pa listan sa det blevn rundtur och en pint guiness fran topbaren med utsikt over Dublin. Smakade bra och fick trevligt sallskap av ett argentinskt par som bodde i usa. Nar jag anda var inne pa alkohol sa blev det raska steg till Jameson Distellery. Rundtur och sa anmalde jag mig direkt som frivillig for whiskyprovning, vi var 4 som var special :) Goda whisky men Jamesom slog ut dom som vi fick testa, men det var inga hojdar whiskys.. men men trevligt. Sen blev det runvandring i affarer.. shoppa kan man gora men priserna.. ack ack.. inte direkt fynda har inte sa det blir att avvakta tills jag kommer till Galway, vastkusten kanske annorlunda,, eller?

Imorgon blir det kulturdag ed museubesok, vikingar a konst samt inkop av akvarellpapper, skall ju borja mala pa torsdag och tog inte med mig detta fran sverige,.... Jo SAS e kul att flyga med.. 1 tim forsenade fran start i sthlm och inte fick man en ursakt av dom eller en kopp kaffe...*suck...

see ya I'm of to Temple bar for a guiness..
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
Härligt! Jag blir så sugen på att åka tillbaka! Jag skulle inte satsa några pengar på att det är bättre att shoppa i Galway, men jag shoppade inte mycket i varken Dublin eller Galway, så jag har väl inte så bra koll egentligen. Jag får snart börja begära provision av Jameson efter alla jag skickat dit! ;-) Ha en fortsatt trevlig resa! /Lotta
Postat 2007-06-18 21:20  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet