Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Måndag 11 Februari 2008 - Sverige

Digitalisera gamla VHS filmer mm.

Jag har fått en riktig AHA upplevelse som jag känner att jag måste dela med mig av...

Köpte en hyfsad billig "manick" från Teknikmagasinet som man enkelt kopplar in i datorn via USB- och den passar till nästan alla gamla videokameror eller VHS.

Denna "manick" digitaliserar alla gamla VHS filmer eller filmer direkt från den gamla videokameran man har som ligger och skräpar...

Har nu fått över en massa gamla filmer till datorn, vilket känns kul då man både kan redigera dem och spara dem på DVD...Litar inte på kvaliteten på gamla VHS band,
och nu behöver jag inte längre spara min gamla videomakera..

Min senaste videokamera har faktiskt nu gått sönder- och då är det inte så kul om man inte har sparat allt ordentligt... Har hur som helst hittat en ny på Expert som filmar i HD kvalitet som blir nästa inköp...

Hur som helst så kan jag garantera att vill man inte ha "manicken" kvar efter man använt den så finns det hur många som helst som vill använda den...

Supernice!

• Vänligen Travelfun*
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger:
Pinnacle Dazzle DVC 100 heter "manicken".
Ett enkelt sätt att överföra inspelningar från din analoga videokamera/VHS-video till datorn. Anslut bara kameran till DVC 100, starta videoprogrammet på datorn och du är igång! För att spara tid kan du bränna din film direkt till en DVD, utan att först behöva överföra den till hårddisken. Ingångar för kompositvideo (RCA), s-video och stereoljud (2x RCA). Datorinspelningen sker i MPEG2-format. Kräver USB2.0 och Win XP (SP2). Testversioner (1 månad) av programmen Pinnacle InstantDVD och Pinnacle Studio Quickstart ingår.
Pris: 699 kr
Postat 2008-02-13 10:17  Anmäl
Memmie säger:
Men gud va bra! En sån måste jag köpa!! Väldigt bra tips! Tack för kommentaren om min delfinbild förresten :o)
Postat 2008-02-13 09:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet