Så var det dags igen. Thailandsdags alltså. Nästa söndag närmare bestämt bär det av mot Bangkok. För 7:e gången om jag räknar 1 gång i tjänsten.
Det skall bli trevligt att träffa en del av släkten igen. En av våra söner är nämligen gift med en thailändska och hennes familj bor i Bangkok. Själva
bor de i Sverige. Mer släktingar - en systerson jobbar sedan många år i Bangkok och han har lyckats bli thailändsk medborgare 2007. Så i deras sällskap hamnar man ofta på lite mer udda ställen än de som vanliga turister träffar på. Det är verkligen en förmån och väldigt trevligt.
Vi skall även hälsa på goda vänner (thai) på
Phuket och besöka
Koh Samui,
Koh Phangan och
Koh Tao denna gång.
Vi är hemma igen veckan efter påsk och jag tror och hoppas att det svenska vädret visar sig med den soliga sidan uppåt när vi återvänder. Som gammal jämtlänning är man inte frusen av sig så jag kommer att som vanligt möta moderlandet i linnebyxor, kortärmat och sandaler…
Naturligtvis skall jag ladda ner bilder på plats och hålla kontakt med er alla via reseguiden.se
Morsning!
//Sierra
Hälsn.
Brigitta
Det blir verkligen skillnad när man känner någon, ev bor hemma hos någon. Man gör verkligen annorlunda saker!!
Är sugen på att åka till Bangkok igen... Har varit där några gånger - men man längtar alltid tillbaka. Och thailands stränder och öar finns alltid i tankarna!
Med henne får man uppleva det udda,långt från turistställerna,sen har man fördelen att träffa (Guida) alla turister som är på sitt bästa humör när de kommer.Ha det nu såååå himla gött i Thailand,ta vara på dagarna för de går fort. Hälsn. Mape//
Ser fram emot att få höra av dig och se bilder från din resa.
Jag får verkligen önska dig en trevlig resa och vistelse i Thailand och hoppas på många trevliga minnen. Skall bli kul at se lite bilder sedan
Hälsningar
ALF
Önskar dig och de nära en trevlig resa och hoppas ni får mycket sol och bad. Under tiden ni är i Thailand passar vi på att åka till Indien.
Ha de så bra önskar Birgitta.