Stöd Ukraina

Marikas blogg

Torsdag 11 Oktober 2007

Dan fre dan, före dan, före dan!

Nu är det snart äntligen dags att åka till Budapest och efter "utlovad" snö har jag börjat kolla efter alternativa sätt att ta sig till Gardemoen flygplats istället för egen bil. Det var inte så positivt kan jag säga. Återigen påminns man om man verkligen bor i Fu**ing Åmål!
Ska vi åka tåg så måste vi ta ett nattåg kl. 19.00 dagen före avresa och vänta 3,5 timmar i Hallsberg mitt i natten. Inte så kul i vanliga fall och ännu mindre lockande när en 4-åring ska med. Dessutom skulle den resan gått på över 1700 SEK! Skulle vi dessutom hem med tåg så missar vi det sista tåget med en timme. Vi landar 16.05 men det går alltså inget tåg efter kl 15.00 cirka...
Nästa val då, buss? Nja, om vi kan ta bilen till Årjäng (ca. 7 mil bort) så går det en buss därfrån kl. 04.00 men ska vi sen ta bussen hem så måste vi vänta 6,5 timmar i Oslo (på kvällen). Så som det ser ut nu så får det bli bil iallafall...

Håll tummarna alla att snön håller sig borta och var glada om ni bor i större städer med vettiga kommunikationer!

Ska iallfall (väl på plats) njuta av bad i varma källor, god mat och att ha det mysigt med familjen några dagar =)
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Marika!
Hoppas du får en underbar resa och att snön faller någon annan stans!
kram
Brigitta
Postat 2007-10-11 21:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet