Stöd Ukraina

Prayermans blogg

Tisdag 10 Maj 2011

Dag 8 Tisdag

Idag vaknade jag med tuppen som vanligt här i USA och åt en rätt så enkel frukost, inte alls lika god som den i LA, men det var en riktigt amerikanskt frukost där. Solen sken och jag åkte mot Sequoisas nationalpark. När jag kom fram sa de att jag behövde snökedjor, vilket överraskade mig mycket. Jag åkte in ändå eftersom jag inte trodde det kunde vara möjligt. Väl uppe så visade det sig att det inte heller behövdes, men det var faktiskt snö i skogen. Det vara bara 39farenheit, vilet nog bara är typ 10C eller nåt. Jag var modigt iklädd shorts men hade som tur var en luvtröja med mig. I solen var det varmt, men jag ville inte stanna för länge i skuggan. Dagen i parken var fantastisk och jag hoppas bilderna visar det. Huvdmålet för mitt besöker här var ju att be men också att se världens största träd, Sequoia träden, inte Redwood som jag först trodde, de växer lite mer norr upp i kalifornien. Redwood är högre, men Sequoia är kraftigare och därför större.
Jag var framme och titta på det som då klassas som världen största träd, i volym och vikt, men inte höjd, Sherman hade det döpt trädet till.
Efter att också varit vid en makalös utsikt så åkte jag ner en annan väg än jag kom upp. Vägen var otroligt krokig och jag åkte igenom en sådan där amerikansk lite by med ruffiga hus och konstiga människor, iallafall är det alltid konstiga människor i sådana byar i amerikanska filmer.
Väl vid hotellet solade jag lite vid poolen och gick sedan ner till floden och satt där en stund. Nu blir det mat på restaurangen en bit uppför gatan, sen bokläsning efter det.
Dela med andra:    

Kommentarer
Buddleija säger:
Du får vara med om mycket. Fina platser! Må så gott. Jag längtar efter när du kommer hem, kram mamma
Postat 2011-05-11 11:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ett större Europa
11 år sedan
Söndagkväll på flygplatsen
13 år sedan
Dag 12
13 år sedan
Dag 11