Måndag 11 Mars 2013 - Puerto de Mogán
Dag 3
Det planerade gymbesöket ersätts av timslång promenad längs Bourgonvillasmyckade stigar. Lagom svalka. Utan keps med gympaskor och strumpor!
Vid lunchdags blir det klädbyte till en lättare variant, och med handduk, bytesbaddräkt och lunchkorg tar vi oss upp till takbubbelpoolen med utsikt över Atlanten. Där tillbringar vi eftermiddagen i halvdis, som övergår i gråmoln.
Hittar ett godkänt cappucinoställe som även säljer glass till makens belåtenhet.
Så äntligen hittar vi dem, det svenska paret vi sökt i ett par dagar. Boplatsen har vi hittat tidigare, och nu är de hemma. Vi lyckas ta oss in genom den låsta porten tack vare vänlig granne. Upp på takterrassen och där sitter de. Vi har aldrig setts förr, men har gemensamma bekanta. Det är så det går till ute på semester. Över ett par glas lär vi känna varandra, och vi bjuder in dem till oss på onsdag. Trevlig samvaro. Vad lätt det är att få kontakt så här i värmen.
En del fotojobb ligger framför mig i kväll, samt en koll på nyinköpta kameran. Vågar sakta närma mig den, trots att jag inte är någon "tekniker".
Men gott bildeseende har jag!! :-)