Stöd Ukraina

Ami_hbgs blogg

Lördag 11 September 2010

Då är även boendet på Koh Kho Khao bokat!

Efter mycket velande fram och tillbaka, bestämde vi oss för att inte ta boende på hotell som vi hade tänkt... Utan det blev istället att hyra en privatägd bungalow direkt på stranden, mellan Andamann Princess Resort & Tacola Resort. Har ju tittat på dessa bungalows i flera år nu, när promenerat på stranden.. Ser såå mysiga och fina ut. Och de ligger ändå nära till "city"...=)

Detta året ska vi även tillbaka till Koh Pratong och Mr. Chuois Bar & Huts!
Trippen dit 2009 var helt otrolig! Den glömmer man aldrig.... =)
Röd-munnade påskkärringen till traktorförare som skjutsade runt oss på sitt traktorflak.
Mr. Chuois mysiga lilla bar....
Så dit ska vi tillbaka denna gången. Vi tänkte även stanna ett par dagar i Mr. Chuois bungalows. Dom kostar 500THB/natt!

Tiden tills det är dags att åka - går alldeles för sakta....

/Ami
Dela med andra:    

Kommentarer
Hansen säger:
Hej Ami.
Tack för ditt svar. Nu har vi äntligen kommit till skott och bokat vår resa. Det blev direktflyg med Fritidsresor från Köpenhamn till Phuket, två veckor i februari. Vi har bestämt oss för att åka till KKK, men känner oss väldigt osäkra på vilket hotell vi ska boka. Vi gillar ju bungalows och inte stora hotell. Men så måste vi samtidigt ha en bra pool till våra döttrar. Vad jag har kommit fram till så skulle KKK Resort passa oss bäst, men ligger för lång från piren så vi samtidigt vill kunna välja bland olika restauranger och strosa runt lite. Vad säger du? Vilket ställe tror du skulle passa oss bäst? Det finns ju inte så många att välja på :) Vi funderar på att bara boka de tre första nätterna och sedan se oss omkring.

Vi blev också lite sugna på att göra en avstickare till Mr. Chuois bungalows som du skrev om. Låter som något för oss även om barnen får vara utan pool ett par dagar ;)

Vi hörs igen. Tack för dina tips!
Åsa
Postat 2010-11-23 20:55  Anmäl
Indra säger:
Vad spännande det låter med de privata bungalowerna på KKK. Jag skulle gärna vilja ha mer uppgifter om detta, pris och hur man bokar. Jag har bott på KKK Resort tidigare och tycker att det är lite väl långt från centrum med sina restauranger.
Hälsningar Inger
Postat 2010-11-15 12:34  Anmäl
Ami_hbg säger:
Hej Åsa,
Vad roligt att ni funderar på Kkk!
Utifrån vad man kan läsa på div resesiter om Kkk, råder det väldigt delade meningar om ön.
De som upskattar fest, fart och krsitall klart vatten är oftast besvikna på Kkk...
Men vi som uppskattar lugnet, lite turister, inga irriterande försäljare och vill kunna välja när det ska vara fart och fest - vi bara älskar ön! Därför åker vi nu tillbaka för 3e gången!

Båda tidigare resorna till Kkk, har vi åkt charter med Apollo och bott på Andmann Princess Resort. Och det var varit fantastiskt. Ett enda minus, och det är att det är Thomas Cook man flyger med. Fruktansvärda flygplan. Men hotellet och allt annat kring resan har alltid fungerat perfekt.
I år åker vi reguljärt för att vi ska stanna 3v, vi hittade billiga flygbiljetter med Fritidsresor från Kbh (non-stop).
Och har alltså hyrt en privatägd bungalow, som ligger mitt på stranden (ett par hundra meter från Andamann Princess Resort). Där finns dessvärre ingen pool till dessa bunglaows.

Vi har vänner som bott på Tacola Resort och Kkk Resort, de var nöjda med båda hotellen.
Kkk Resort ligger dock lite för långt bort från "piren" för att man ska kunna promenera dit (som är ön "centrum"). Andamann Princess Resort är det hotell som ligger närmast piren, bara ca 200m. Näst närmast är Tacola Resort, tar kanske 15min att promenera (5min m moped).
Samtliga hotell på ön är tydligen mkt familjevänliga, och har fina pool områden.

På Kkk finns ca 10st restauranger, de flesta mkt bra. Alla ligger inom 100m från varandra (det säger en del om storleken på "Centrum". Människorna på ön är helt underbara på alla sätt och vis.

När det gäller shopping, är utbudet mkt begränsat på Kkk. Några minimarkets och 3-4 småbutiker. Thats it. Men det tar inte mer än ca 20min med taxi in till Khao Lak. Som ju är en typiskt turiststad.
När man tar en taxi dit, väntar alltid chaffisen tills man vill åka hem.
Vi brukar åka in till Tacuapa ett par gånger i veckan med mopederna. Där kan man besöka lokala marknader, strosa runt i lokala delar av staden.

Vill du läsa mer om våra Kkk erfarenheter (och se fler bilder än här), kan du göra det på resedagboken, sök på resenär AmiMatte.

Hoppas du svar på några av dina frågor?!
Bara säg till om det är något mer du vill veta, så ska jag försöka svara!

Ha det så bra,
Ami
Postat 2010-10-31 17:34  Anmäl
Hansen säger:
Hej! Vad glad jag blir att se lite nya inlägg om Koh Kho Khao. Undrar om du vill ge mig lite tips?

Vi är en familj med två tjejer på snart 3 & 6 år som ska åka till Thailand i vinter. Vi har varit i Thailand massor av gånger och åker alltid på egen hand. Vi har redan sett Koh Lanta, Koh Phangan, Koh Samui, Koh Chang, Koh Yao Noi mm och vill nu till ett nytt ställe.

Jag är sugen på KKK men vill inte "köpa grisen i säcken". Kan du ge mig lite råd. Vi vill absolut bo i Bungalow på ett familjärt ställe med pool. Våra tjejer badar gärna i havet, men en pool är ett högt önskemål. Vi ska åka två veckor i början av februari. Vill ha det lugnt och skönt med mycket natur och härliga människor. Vill kunna äta på olika restauranger, gå barfota och lite shopping 2-3 gånger innan man åker hem.

Är Koh Kho Khao rätt för oss tror du? Vilket hotell är bäst? vad heter det ställe ni ska bo på? Av de jag hittar på nätet verkar KK Resort vara bäst, men min man blir skeptisk när han ser att Apollo åker dit. Vart har ni bokat flygresa? Vi har allitd åkt Finnair eller Thai. Hoppas du vill ta dig tid att svara en annan Thailandsfantast i Skåne. Mvh Åsa Hansen
Postat 2010-10-30 23:36  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet