Nu har jag spelat Connemara Gk 18 halare, i bra vader for att vara
Irland. Golfklubben har s k taavlinnssgvecka oppen for alla och en fordelaktig greenfee, sa jag passa pa. Jag lottades ihop med tva lokala spelare vilket var bra foor att fa lite guidning. Connemara ar en s k linksbaannaa som ligger direkt vid havet och blasten staller u till en del och skaapar oftast valdig harda banor, men inte denna. Greenerna var ovanligt mjuka istallet for betongaktia som brukligt ar. Fosta 9 var ratt platta men intressanta spciellt om man slog i medvind eller motvind. Sista 9 vaar er kuperade och omgardade av hoga sanddynor. Klart spelvard bana om du har vagarna forbi.
Idag har vi malat i Clifdens hamn samt vid en utsiktspunkt langt ovanfor Clifden, harlig utsikt over land och hav. Vadret andrar sig hela tiden och laandskae skiftar farg i samma omfattning, valdigt annorlunda. Vi traande bade pa laandskaps malning och far *baaa... imorgon hoppas jag pa att fa mala aav Connnemara hastar men vi far val se vad det blir. Naa nu ar det dags for puben och lite irlandsk musik igen!!!