Hej på Er alla!
idag är en ny dag och vi har varit på Casaurina..tror det stavas så. Det är childrens day här i
Thailand idag (kanske bara är här på
Lanta) och Felix spelade fotbollsmatcher. Min sötnos slungade in första målen, hårt o brutalt rakt in i målet. De spelade på asfalt, eller betong snarare och med en boll som var som en kanonkula, den studsade knappt!
Vädret är super idag och jag ser knappt något moln. Använder solskyddsfaktor 30 i ansiktet för jag har en näsa som ser ut som en ordentlig fyllesnok och har gjort det sedan 2:a veckan här nere. Bränner mig inte men näsan.....lever sitt eget liv. Från o med idag ska jag kleta in mig i SPF 30 och se om det hjälper.
Marcus, han den svarte som de kallar honom här....behöver inte så värst mkt faktor och blir så svart va?!
Själv kan man inte ens komma i närheten av den hudfärgen...även om jag skulle ligga 5 timmar om dagen i solsängen alla veckor som är kvar här...!
Igår var vi inne i Saladan o käkade och det var så mysigt, inget bråk, inget gnäll som oftast annars. Skönt.
Å givetvis...mitt i vårt familjemys på väg tillbaka till
bilen så står alla dessa förbaskade stånd med prylar som de slåss om att sälja till turisterna och genast var tjatet igång igen....jag vill ha, varför får inte jag när alla andra får, jag vill ha en längre o bättre strålkastare än den jag köpte förra veckan, varför får Max nya glasögon när inte jag får ett par dyra fotbollsockar???? Allvarligt...jag får fullständig panik och blir supersur på mina barn som inte bara kan fortsätta o vara mysiga o lugnt gå o kika på grejerna istället för att ALLTID ska köpa, köpa, köpa.
Jag vill inte åka in dit en enda kväll mer med mina barn för jag vet ju hur det blir.
Är det bara jag som har det såhär, det ser ut som alla andras barn är lugna o snälla och går brevid sina föräldrar o kikar i lugn o ro. Alla skrattar och har det mysigt utan min familj....å då ska man ju tillägga att jag ändå har 2 pojkar och inga tjejer.
Å det där var skönt att få ur sig....nu ska jag gå o köpa lite fika på stranden och sätta mig o kika på volley!
Kram på Er och ha nu en härlig fortsättning på helgen!