Kära
resevänner!
Idag firar vi vår 2:a bröllopsdag.
För ett år sen fick vi en alldeles perfekt bröllopspresent i form av
vår dotter Stella. I år tänkte vi ge oss själva en resa i present.
Vi vill fly renoveringskaoset där hemma och även den kassa svenska våren...
Det är billigt i
Bulgarien och rätt varmt också men är folket så otrevliga som jag har hört?
Väldigt tacksam för svar!
Mvh David
Lycka till!
Maten är ingen höjdare i Bulgarien, när der gäller folk så tyck så tyckte jag inte de var otrevliga men inte jätte trevliga direkt heller.
Håller nog med Marika och röstar på Sardinien, verkligen verkligen jättte fint!
Eller varför inte Slovenien? Har visserligen inte varit där men hört många goda omdöme.
Hoppas ni får en fin resa!
Häls. Nina
Jo vi tänkte nyttja de billiga resorna nu innan semester...har varit rätt tveksam till bulgarien innan pga dåligt rykte!Vi var på sardinien innan lillan kom så nåt nytt hade varit kul.Kanske Turkiet som du säger...gjorde lite research på det för ett år sen och det verkar väldigt trevligt.
Kom gärna med mer tips.Jag avskyr faktiskt turistiga ställen...men ibland vill man bara ha sol,bad&kommers.
Besos!
Ja, vi var pa Sunny Beach for nagra ar sedan,
men det var valdigt turistigt, och inte speciellt god mat vad jag minns...
Ni far sakert en toppenresa dit iaf, men sjalv skulle jag hellre valja Kroatien eller nagot annat resemal som har mer att erbjuda. Fast det beror ju pa vad man vill se. Ex i gamla Nessebar minns jag att vi tyckte det var riktigt fint, och god mat ocksa. Men Sunny Beach var sadar faktiskt...
Brukar ju finnas massor med bra lagpris \resor nu innan alla skolor slutar.
Vart ar ni mest sugna pa att aka och vad gillar ni att gora.
Ex strander eller sevardigheter,
god mat eller all inclusive.
Ger garna sa manga tips jag kan sa fraga garna igen om jag kan hjalpa till med nagot :)
Var sista dagen i Varna men det var i maj så inget badväder utan vi shoppade loss istället.
Bulgarien är för övrigt ett väldigt fattigt land och jag tror det är lite öststatsvarning på hotellen på turistorterna + hotellrummen är väldigt små.
Varför inte ta Ryan Air (om ni törs) eller annat lågprisflyg till Sardinen. Inte så känt än men verkar väldigt vackert och trevligt. Tycker annars att Turkiet är ett säkert kort, vackert, bra priser lagom långt bort. De flesta stora resebolagen har specialpriser nu under våren före skolavslutningen.
Grattis på bröllopsdagen förresten!
Kram Marika