Hurra! Nu är det två resor bokade på 7 dagar. En helg i Paris och två veckor i
Grekland. Paris-bokningen gick dock inte helt smärtfritt till. Precis när vi skickat iväg bokningen kom vi att tänka på namnangivelsen. Det står att man ska skriva namnet som det står i passet. När folk, dvs. SAS är övertydliga blir man bara tveksam. Vi skrev bara för- och efternamn men kom sen att tänka på att vi kanske borde ha skrivit mellannamn också eftersom det stod att man skulle skriva som i passet. Kanske var nåt särskilt med SAS? Vi har aldrig skrivit så förrut.
"Panik" utbröt och stirriga lilla jag försökte hjälpa mamma att hitta telefonnummer till någon typ av kundtjänst på SAS hemsida vilket inte lyckades speciellt bra eftersom att mamma är för otecknisk för att sitta och och svara på olika frågor genom trycka på knappar på telefonen. Tillsist kom vi något svettiga fram till en "support-chatt" som fungerade utmärkt. Vi fick snabbt ett svar att för- och efternamn räckte bra. Puh!
Förberedningen började redan igår i form av en ny guidebok till Paris på bokrean, och
hotelljakten är i full gång. Det är tydligen hopplöst att hitta ett hotell till rimligt pris i Paris. Förra gången vi var i Paris bodde vi i Marais och där vill vi bo nu också, men det hotellet vi bodde på då är tydligen nyrenoverat och har höjt priset till 3500kr/natt. Tur att jag varken behöver bekymra mig eller betala... ;)
Gilla